ShellMotul Skrevet Juni 29, 2015 Share Skrevet Juni 29, 2015 Slik er det på de aller fleste biler. Du får start, men dynamoen lader ikke uten batterilampe. Se tegning nedenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Rannem Semmingsen Skrevet Juni 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2015 Åja, det gir mening. Foreløpig ser batterilampa fin ut, lyste i hvert fall da jeg skrudde på tenninga sist. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Rannem Semmingsen Skrevet Juli 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2015 Prøvde igjen å starte bilen idag, men denne gangen hører jeg kun "ynkelyd". Jeg hører at startmotoren prøver å tenne, men den fyrer ikke. Akkuratt dette har jeg ikke opplevd ennå. Tror jeg nemlig har fått fiksa problemet med batteriet, og at det er i orden nå. Kan det være noe feil med fordeleren eller tennpluggene nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Rannem Semmingsen Skrevet Juli 10, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2015 Ingen..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 10, 2015 Share Skrevet Juli 10, 2015 ja sviver motoren på starteren, men fyrer ikke ? er det, det som er problemet her ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Juli 10, 2015 Share Skrevet Juli 10, 2015 Skjønner heller ikke hva det er som egentlig skjer. "ynkelyd", starter "tenner" ikke og "fyrer" ikke? -Legg ut et videoklipp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Rannem Semmingsen Skrevet August 3, 2015 Forfatter Share Skrevet August 3, 2015 En stund siden nå, men forsøkte å starte igjen og det gikk greit. Målte batteri med motor av og på. Fikk ca 12,9V av og 14V på, om jeg ikke husker feil. Tenkte derfor at dynamoen var i orden og at den ladet. Kjørte derfor noen turer med bilen og disse gangene satt jeg ikke batteriet til lading etter kjøreturen, siden jeg tenkte det var unødvendig. Dagen etter min andre kjøretur med bilen var batteriet helt dødt, målte 1V (!!). Nå har jeg absolutt ingen anelse hva problemet er. Det virket som dynamo ladet (etter jeg byttet laderele), men nå er noe feil. Tips og tanker rundt hva dette er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 3, 2015 Share Skrevet August 3, 2015 (endret) hvis du måler 1 volt på batteriet så er det deffekt, ikke mulig å få liv igjen, der har ei celle eller to gått ått skogen. så det er bare å kaste du sier det at du hadde 12,9v på batteriet for en tid tilbake da motor var skrudd av ? det er jo bra, mulig du har et litt skralt måleinstrument da et fulladet batteri skal vel egentlig kun holde maks 12,6v men samma det 14v burde holde men igjen om mulitmeteret ditt viste for mye nåt motor er av så kan det hende at det viser for mye nå også, så tipper du har ikke mer en litt over 13,5v i lading, noe som forsåvidt også går helt fint jeg mistenker at du har noe som står å trekker strøm når motor er skrudd av, kjøp deg et NYTT batteri , å prøv og koble av minus eller pluss polen vær gang du har vert ute å kjørt, vil tippe problemet ditt blir borte da jeg. å hvis det gjør det, ja da burde du få finni ut hva som trekker strøm, ei taklampe,cd spiller, ja det kan være mye rart det er også mulig å få målt om det er noe som trekker strøm,man kan få målt krypstrømmen på en måte, meeeen det husker jeg ikke da det er mange år siden jeg gjorde det Endret August 3, 2015 av stig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Rannem Semmingsen Skrevet August 3, 2015 Forfatter Share Skrevet August 3, 2015 Takker for svar stig! Hadde også mistankte om at noe trakk strøm, så skal teste med nytt batteri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Rannem Semmingsen Skrevet August 17, 2015 Forfatter Share Skrevet August 17, 2015 Forresten, noen som kan si meg hvor bilen antakeligvis trekker strøm? Hva bør jeg sjekke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet August 17, 2015 Share Skrevet August 17, 2015 (endret) Denne her kan være nyttig for å lokalisere strømtyver Endret August 17, 2015 av warg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå