Gå til innhold

BMW 518i E28: Starttrøbbel

Sondre Rannem Semmingsen
 Share

Anbefalte innlegg

Prøvde igjen å starte bilen idag, men denne gangen hører jeg kun "ynkelyd". Jeg hører at startmotoren prøver å tenne, men den fyrer ikke. Akkuratt dette har jeg ikke opplevd ennå. Tror jeg nemlig har fått fiksa problemet med batteriet, og at det er i orden nå.

Kan det være noe feil med fordeleren eller tennpluggene nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

En stund siden nå, men forsøkte å starte igjen og det gikk greit. 

Målte batteri med motor av og på. Fikk ca 12,9V av og 14V på, om jeg ikke husker feil. Tenkte derfor at dynamoen var i orden og at den ladet.

Kjørte derfor noen turer med bilen og disse gangene satt jeg ikke batteriet til lading etter kjøreturen, siden jeg tenkte det var unødvendig. 

Dagen etter min andre kjøretur med bilen var batteriet helt dødt, målte 1V (!!). 

Nå har jeg absolutt ingen anelse hva problemet er. Det virket som dynamo ladet (etter jeg byttet laderele), men nå er noe feil.

Tips og tanker rundt hva dette er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du måler 1 volt på batteriet så er det deffekt, ikke mulig å få liv igjen, der har ei celle eller to gått ått skogen. så det er bare å kaste

du sier det at du hadde 12,9v på batteriet for en tid tilbake da motor var skrudd av ? det er jo bra, mulig du har et litt skralt måleinstrument da et fulladet batteri skal vel egentlig kun holde maks 12,6v men samma det

14v burde holde men igjen om mulitmeteret ditt viste for mye nåt motor er av så kan det hende at det viser for mye nå også, så tipper du har ikke mer en litt over 13,5v i lading, noe som forsåvidt også går helt fint

jeg mistenker at du har noe som står å trekker strøm når motor er skrudd av,

kjøp deg et NYTT batteri , å prøv og koble av minus eller pluss polen vær gang du har vert ute å kjørt, vil tippe problemet ditt blir borte da jeg.

å hvis det gjør det, ja da burde du få finni ut hva som trekker strøm, ei taklampe,cd spiller, ja det kan være mye rart

det er også mulig å få målt om det er noe som trekker strøm,man kan få målt krypstrømmen på en måte, meeeen det husker jeg ikke da det er mange år siden jeg gjorde det :-P

Endret av stig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...