Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Tenkte og legge ut mitt påbegynte turbo prosjekt.

Motoren: m50b25nv strokes med m54b30 veiv og 86,5mm borring. Gir totalt - 3159cc

Spec liste til nå, oppdaterer etterhvert som ting blir kjøpt inn og montert.

--M50b25 blokk, Planes, vaskes, lakket, og borret opp til 86,5mm

--M54B30 veiv, slipt 0.25

--Eagle smidde råder 135mm

--Je Smidde stempler 86,5mm - 9:1 i komp

--Balansert veivparti

--ARP studs topp

--raceing kjeder

--M3 3,2 kjedestrammer

--støtgørdel med 12.9 bolter

--cooperring toppakning

--Audi coiler

--Alu innsug 80mm

--PPF custom laget turbo manifold, T4 twin entry, dobbel uttak til samlet 60mm uttak for wg

--Precision 6766 turbo A/R 84 eksoshus

--66mm Precision Wastegate

--overhalt orginal oljepumpe

--Nye veiv/råde lagrer

--ecumaster sprut

Topp:

--Orginal m50b25 nv topp

--planslipt

--Nye tettninger

--Kontrollert og trykktestet

--Nye ventil styringer for vanos ventiler

--Vanos ventiler montert

--Back cut på ventiler

--Slipte ventiler

--Ventilseter slipt med 5 vinkler (multi angle)

--Portet alle kanaler

--Kjører orginale dobble fjærer fra non vanos topp

--24stk nye PPF CrMo retainers

--24 Nye løftere

--2 stk innsugskammer

Gir/drivverk

--PPF Svinghjul laget for 765 sachs trykkplate

--sachs 765 trykkplate

--4 puck sinter

--M57 Diesel girkasse fra e39 530D

Så litt bilder av motoren.

Her er motoren som skal under kniven:

IMG_3083.JPG

Kjøpt en ekstra innsugskam som må dreies noe for og passe på eksossiden, ca 2mm

IMG_3471.JPG

Noen bilder av topp under overhaling og oppbygging.

IMG_3499.JPG

IMG_3500.JPG

IMG_3503.JPG

IMG_3505.JPG

IMG_3506.JPG

IMG_3507.JPG

IMG_3542.JPG

IMG_3543.JPG

IMG_3544.JPG

IMG_3545.JPG

Endret av sexeren
Skrevet

Ja håper dette blir bra.

Blir en fin erfaring ;)

Hvilke specs har du på din m50 å hvor mye sikter du etter av effekt?

Skrevet

orginale coiler holder ca 100hk per coil ikke noe mer..

Mens vag coilene holder til ca 300hk pr stk.

Skal kjøre 50mm Nuke dump blir det vell :)

Hvilke specs har du på din motor?

Skrevet

Har akkurat kjøpt M50 Non Vanos motor som har gått 120k som skal overhales.

Presicion 6262 turbo

M52B28 Smidd Veiv

PPF Bmw 135/48/22 Råder

ZF 5 trinns kasse
Vet ikke helt enda hva slags stempler jeg skal ha og hva slags Komp motor bør ha. 
Målet er rundt 700hk 
 

Skrevet (endret)

Blir en moment sterkt motor det også så vet ikke hvor lenge den kassen holder :) har zf kasse liggende viss du skulle trenge ;)

Komp synes jeg selv er best å legge seg på 8,5-9

Ser noen kjører 10.5 også men da som oftes med e85 fuel.

Blir mye moment med så høy komp.

Selv kjører jeg je stempler 9 i komp

Endret av sexeren
Skrevet

Et eksempel er en m50b30 med Precision 6766 som bremset 840whp 1170wnm, denne har 10.5 i komp og dette var med 2,4Bar ladetrykk.

Skrevet

Blir utrolig spenndene, tror den fint skal klare 2 bar ja viss ikke mer.

Gleder meg til det blir bremsing og se hvor mye den klarer og produsere av effekt ;)

Skrevet

Blir spennende ja.. Satser på 700-800whp å føler denne bør klare å levere det :) tror det blir et flott register og responsen blir bra..

Skrevet (endret)

Ser ut som veiven er skeiv, så den blir prøvd bøyd tilbake til hvor den skal være. Viss ikke blir den slipt til over dim og over dim lagrer vil bli brukt.

post-51990-0-32170000-1435921036_thumb.j

Endret av sexeren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...