Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen min gikk ikke gjennom EU pga varsellampe for brems. Har utelukket alle feil med bremser/varslere, det er kun lampen som lyser ved feil.

For å unngå avskiltning har jeg et muligens dumt forslag. Er det mulig å ta ut dashboardet og ta ut pæren til varsellampen`? Er dette noe de evt kan finne ut av på etterkontrollen? Ut i fra det jeg forstår blir jo en slik etterkontroll kun å sjekke om lampe lyser eller ikke - bremser er allerede godkjent. Så for å unngå avskiltning hadde det vært kurrant med en kjapp løsning og heller se på styreenheter en annen gang (snakk om reperasjoner på mange tusen).

Hva tror dere?

:)

Skrevet

Når du skrur på tenninga skal alle varsellamper lyse i noen sekunder før de skrur seg av.

Om bremsefeillampa ikke lyser da er det en mangel på PKK.

Har du sjekket bremsevæskenivået ditt? Dette er den vanligste årsaken til at bremsefeillampa lyser (går utifra at du ikke mener ABS lampa)

Skrevet

Når du skrur på tenninga skal alle varsellamper lyse i noen sekunder før de skrur seg av.

Om bremsefeillampa ikke lyser da er det en mangel på PKK.

Har du sjekket bremsevæskenivået ditt? Dette er den vanligste årsaken til at bremsefeillampa lyser (går utifra at du ikke mener ABS lampa)

Det er riktig, og tar jeg ikke helt feil så er det diodelampe som er loddet fast.

Ta en diagnose så finner du ut hva som er feilen Desko-K.

Skrevet

Han har prøvd diagnose, det er ingen feil lagra. Det er nok bremsevæske. Bremsevæske er samme lampe som håndbhrekkslampa og det er ikke den som lyser sånn sett.

Beklager jeg ikke har svart på SMS din desko, hatt mye å gjøre bare.

Skrevet

Daså , da må jeg nok punge ut... snakket med en BMW-mekaniker som sa at det er bare styreenhet igjen. 24 000 for ny, eller sende inn til reperasjon til ca 4 000. Finnes også brukte til rundt tusenlappen men vet ikke om jeg tør gamble på det. Hørt om mange som har loddet selv, men det er visst ikke bare bare.

har gjort ALT annet logisk - klosser, varsler til klosser, skiftet bremsevæske/luftet, sjekket nivåsensor, sjekket alle ledninger... så nå er det bare styreenhet igjen som jeg vet om. 

SweetBMW: tenkte meg det, det går bra :) 

Skrevet

Pærene til varsel lampene er lysdioder som er loddet fast.

Trenger man egentlig den fordømte bremsebelegg varsleren.....er jo bare å bøye seg ned og titte på bremsene nå og da.... :-)

Har lest at ledningene til sensoren kan kobles sammen, deretter resett lampen ved å ha døren oppe, sett på tenningen så lampene lyser, la det lyse i 90 sek, slå av og ta ut nøkkelen. Sett inn igjen nøkkelen og se hvordan det gikk.... :-)

Skrevet (endret)

Det er ganske strengt å få begjæring om avskiltning fordi én lampe lyser på dashboardet ja...spesielt når den ikke lyser for noen grunn. :P

Byttet til nye sensorer og målte de med multimeter for å se at de var bra. Prøvde trikset med å spleise ledningene likevel uten hell. I dag prøvde jeg å ha tenningen på i 10 min da en på BMW sa at de hadde opplevd at det tok så lang tid en gang å få en gammel bmw til å "teste" og skru av lampen... er vel ca ingenting jeg ikke har prøvd nå.

Endret av Desko-K
Skrevet

Ingenting dukker opp i det hele tatt dessverre. Ikke når vi kjørte testen etterpå heller.

Det var merkelig. Har dere sjekket ledninger for kabelbrudd?

Skrevet

Kabelbrudd er vel nesten det siste jeg kommer på....... er noe rart her, for lampa får beskjed fra et sted om å lyse. Og at det ikke er registrert i elektronikken.... :-k

Skrevet

Sjekka alle ledninger i dag. Ingen brudd. Prøver ny abs modul til uka om det ikke hjelper så er jeg helt tom for ideer. Kjørt test moduler på bremsevæske nivåføler. Den er ok. Samt at lampe funksjon i instrument er ok. Så dette er jo litt mystisk. Det er og målt kontonuitet mellom alle slitasje følere. Så. Ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...