Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!
 

Jeg har nylig kjøpt en brukt BMW 116i 2006 modell med M-sport og ser nå at jeg gjerne skulle forbedret den. Jeg skulle gjerne fått ettermontert cruisekontroll, midtarmlene, koppholdere(?), parkeringssensor og BMW Proffesional Radio. Ang. det siste så er bilen nå utstyrt med BMW Buisness Radio og jeg får ikke koblet til telefonen min, selv om det på multifunksjonsrattet viser ett telefontegn. Noen som vet hva dette vil koste om det er en ommfattende jobb?

 

Setter pris på alle svar  :grin:

Endret av Kaspk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen. :)

 

Koppholdere krever ny senterkonsoll, disse koster rundt tusenlappen nye fra BMW.

 

Midtarmlene er relativt dyrt nytt (~3200,-), så her vil jeg anbefale finn.no eller eBay.

 

Ryggesensorer krever at du borer hull i bakfangeren (M-tech) eller nye lister rundt (biler uten M-tech), sensorer, kabelsett, PDC-modul og litt slikt, så her vil nok også bruktmarkedet være det beste. I tillegg må dette kodes i etterkant.

 

Cruise control krever ny spaksentral (eller hva man enn skal kalle det), så her er nok også bruktmarkedet det beste, da disse også er ganske kostbare.

 

Telefonknapper på rattet har du uavhengig av om du kan koble til telefon eller ikke, og selv om du hadde hatt radio professional hadde du vært like langt. Om du ønsker original handsfree har du primært to valg; professional-spiller som er korrekt i forhold til årsmodell på bilen din i tillegg til handsfree-modul eller professional-spiller med innebygget handsfree (mener på disse kom på 2010-modellene). Begge deler vil du nok kunne få tak i på bruktmarkedet til 2-3000,-, og sistnevnte vil nok være det enkleste.

 

Det er vanskelig å gi priser på alt, da det avhenger veldig av hvor og hvordan du kjøper det. Det kan også være verdt at dette hovedsakelig er ting man bør gjøre selv, eller få andre privatpersoner til å gjøre det, da verksteder ofte ikke gjør slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...