Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser du har vært oppe i 200 og noen mbar. Under hvilke forhold? (turtall og last?)

Ellers vil jeg ikke anbefale uorg filter. Alle jeg har vært borti har gått tette på relativt kort tid.

Skrevet

200mbar og opp til 228 var i 3. Gir ca 7%stigning fra 3000omdr til 4000. Ingen last kun Full tukt oppover, du ser der grafen går ned etter 228, gira den 4 selv med kickdown inne i manuell

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Da  er du godt innenfor. Det er helt normale verdier på et brukt filter. "last" referer til belastning på motoren, som du så pent beskrev med "full tukt" :)

Skrevet

Da  er du godt innenfor. Det er helt normale verdier på et brukt filter. "last" referer til belastning på motoren, som du så pent beskrev med "full tukt" :)

ok.. Da er partikkelfilter utelukket. ingen flere tips hva dette kan være?

Skrevet

Tja..... jeg ville sjekka tilstand på EGR og innsug mtp sot. Jeg ville også ha sjekka eksosmanifold for sprekker.

Skrevet

Henger meg på denne. Min 04 525 e61 med automat er merkbart mye tørstere enn min forrige E39 03 mod 525d.Begge bilene er chipet. E39 hadde blendet egr og ingen kat. E61 er urørt foruten chip.

Skrevet

Tja..... jeg ville sjekka tilstand på EGR og innsug mtp sot. Jeg ville også ha sjekka eksosmanifold for sprekker.

Da sjekker jeg innsug/EGR neste.. Vet ikke om swirl flaps er fjernet på denne, så like greit fjerne dem med det samme kanskje..

Turbo + manifold er bytta for 30 000 siden, men skal selvfølgelig ta en visuell sjekk av ex.manifold med det samme.

Skrevet

Har samme problem på min men finner ikke ut av problemet, senest igår fant mekanikeren en stor sprekk ved eksos feste foran der fjæra sitter,

Kan det ha noe med mitt høye forbruk på ca 1 ltr? Samt lugging ved halvt gasspådrag?

Skrevet

Glemte å nevne at de er fjernet, samt st jeg fjerna DPF igår, da den viste seg å være tett uten at lampa lyste, men fortsatt samme problem. Usikker hva det kan være da.

Har også renset fullstednig innsug osv.

Skrevet (endret)

Otis kan nevne har bytta alt av filtere da jeg tok storservicen som luft diesel olje filter glødeplugger osv, men etter bare halvt år får jeg feil på glødeplugg 1 og 5. Merklige greier.

Dårlige dyser hmmm det har jeg ikke fått sett på.

Endret av badsha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...