Torkild Skrevet Juli 7, 2015 Share Skrevet Juli 7, 2015 (endret) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61026094&searchclickthrough=true Her er den aktuelle bilen, følger med andre M felger, ikke de som vises på bildet.Hva synes dere om pris? Noen erfaringer med kjøp på Grandhal Bil ? Og ikke minst, bygg kvalitet på Bmw F10 ? Ved prøvkjøring avdekket jeg knirk/skramling fra plastikken rundt sportsstolene forran, ekstremt fremtredene i svinger. Da kroppen blir "presset" litt utover. Er ikke mye som skal til. Fothviler knirket også , plastikk fra dashbordet ligger klint opp i fothviler dermed blir det "gnissninger" og påfølgende knaking i svinger, dumper i veien osv.Samt "alu" listene på toppen av dørene knaket stygt fra tid til annen. Plastikk rundt speilet i forntruten vibrerte også mot frontruten.. Ellers virket bilen greit skrudd sammen. Er ikke 110% fornøyd med stoler/støy i F30'n jeg har i dag (spesielt støyfult interiør)er grunnen til bytte. Endret Juli 7, 2015 av Torkild Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Juli 7, 2015 Share Skrevet Juli 7, 2015 Annonsen er slettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Juli 7, 2015 Share Skrevet Juli 7, 2015 Hei. Jeg opplever også en del knirk osv rundt plastikken ved sportstolene foran. Spesielt sjåførside, da den er mest slitt. Prisen på den bilen er det ikke noe å si på, men jeg anbefaler deg på det sterkeste å ta en tur prøvetur med f.eks. en 525D. Jeg prøvde en bekjent sin 525d F10 i tyskland og det var himmelsk. R6 diesel gir en helt annen kjørefølelse enn R4. Når det er sagt så syns jeg også 520D er en bra maskin. Sprek og sterk nok for norske fartsgrenser. R6'n er ikke så spesielt mye sprekere, men den kjennes mer raffinert ut og kjennes en del kraftigere ut. Og lyden er himmelsk Du kan få en 525D for den prisen du vil bruke Hvis jeg skulle ha kjøpt F10 nå ville jeg ha valgt enn med R6 maskin uten tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 7, 2015 Share Skrevet Juli 7, 2015 Jeg har en F10 530d som jeg nå har hatt i 1,5 år og jeg må bare si at jeg er storfornøyd. Byggekvaliteten er generelt sett svært god på F10, dette er ett av de punktene bilen alltid får skryt for når den kjøres av bilpressen. Jeg kan til nå ikke si at jeg hører noen ulyder i interiøret når jeg kjører, synes tvert i mot at det fremstår som meget tight og bra i forhold til f eks F30 eller E60. Det er svært få om ingen kjente feil på disse bilene så langt, det hele dreier seg om småting ofte relatert til Idrive og elektronikk. Den gode nyheten her er at veldig mye av dette kan enkelt løses med en software update på de rammede funksjonene. Samme gjelder motorene, solid og driftsikkre maskiner som sjelden byr på problemer. Det har dog vært noen tilfeller av registerhavari på 520d, sånnsett så er rekkesekserene ett sikkrere valgt. Dørpakkninger, bremser som slites fort, batteri med kort levetid (veldig mye av disse er byttet nå) og fukt i lykter er ting du bør se etter og være obs på når du ser på bil. Det er også mange som klager på klunkelyder ifra EDC demperene uten at de er noe feil med dem eller at de er slitt, mange har fått byttet disse på reklamasjon og klunkelydene vedvarer likevel. Dette gjelder forøvrig i større grad biler med større og tyngre motorer, særlig sekser diesel og V8er bensin. Når dette er sagt så er F10 klassens mest driftsikkre bil, tyske ADAC (tilsvarende NAF i Tyskland) rangerer modellen med en feilprosent på kun 1,5 prosent per 1000 bil. Det er meget bra og konkurrerer helt i toppen blandt de mest driftsikkre bilene på markedet om vi skal ta ADAC sine tall til etterrettning Ellers kan det være lurt å lese litt i denne samletråden her som omfatter F10/F11 http://bimmers.no/topic/737652-f10f11-tråden/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juli 7, 2015 Share Skrevet Juli 7, 2015 Selv om din bil er feilfri, er det mange andre som opplever feil på F10. Min knirket i forstilling og sjåførsete knirket en del. Men kjørte den bare til 70.000km. Står en del ting her om kjente feil. http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=591357 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Juli 7, 2015 Share Skrevet Juli 7, 2015 Må dessverre være ærlig å si at jeg ikke er 100% fornøyd med F10n. Ulelyd fra turbo, som BILIA ikke gjør noe med. Knirkinger rundt om i interiøret. Reimlyd på tomgang når bilen er varm, som dessverre BILIA også mener er normalt. Oppdaget også litt rust på fremkant av dører innvendig. Etter tysklandturen begynte også ryggputen til sjåførsetet å lage "prompe" lyder når puten blir presset innover. Bilen har akkurat rundet 76 000 km og er en 2012 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 7, 2015 Share Skrevet Juli 7, 2015 Selv om din bil er feilfri, er det mange andre som opplever feil på F10. Jeg har heller ikke skrevet at modellen er feilfri! Jeg listet opp de feilene jeg kjenner til med modellen, hvis man forventer at en bil skal være 100 prosent feilfri så er man naiv. F10 er kun 5 år som modell og det er mye som kan dukke opp, det samme gjelder for min bil som jeg kun har 1,5 års erfaring med. Problemet med å søke slik informasjon på nett er at folk gir kun tilbakemelding når det er noe negativt å melde, det kan mange ganger gi ett feil inntrykk. Derfor er det greit å forholde seg til realiteten Forøvrig så glemte jeg å nevne i stad at jeg har komfortseter, det er kanskje derfor jeg ikke har hørt så mye til disse nevnte ulyder mange mener kommer ifra sportsetene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet Juli 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2015 (endret) Vel, da er bilen min Knirking i setene, speil og lister på dørene skal være fikkset (og jeg kan ikke si jeg hørte noe av de på truen hjem ) Midt-speilet er bestilt nytt, der manglet det en del eller to (i fra et rute byttet) og nytt dørhåndtak er bestil (led pære i døren virker ikke) Kunne sikkert godt for R6 (525D), men ja.. Kansje neste gang. Den går "greit" nok og har ønske om trimming fra bmw på ca 200 gamp. Performance pack eller noe het vel det ja. Bilen har knappen for stemme-styring, men det skjer ikke et døyt når jeg trykker på den... er det en instilling som kan deaktiveres? Endret Juli 8, 2015 av Torkild Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet Juli 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2015 Må dessverre være ærlig å si at jeg ikke er 100% fornøyd med F10n. Ulelyd fra turbo, som BILIA ikke gjør noe med. Knirkinger rundt om i interiøret. Reimlyd på tomgang når bilen er varm, som dessverre BILIA også mener er normalt. Oppdaget også litt rust på fremkant av dører innvendig. Etter tysklandturen begynte også ryggputen til sjåførsetet å lage "prompe" lyder når puten blir presset innover. Bilen har akkurat rundet 76 000 km og er en 2012 modell. Har du en M-sport og har du tatt knirking i setene med selger/forhandler? Kan ikke helt se for meg at det skal være ok.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Juli 8, 2015 Share Skrevet Juli 8, 2015 Har tatt det med de, men de hørte selvfølgelig ingenting. Skal ta det videre med en annen forhandler, da jeg ikke er så fornøyd med de jeg er hos. Bilen min er en M-sport med sportskinnseter. Hvordan fikset de knirkingen i setene dine? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet Juli 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2015 (endret) Har tatt det med de, men de hørte selvfølgelig ingenting. Skal ta det videre med en annen forhandler, da jeg ikke er så fornøyd med de jeg er hos. Bilen min er en M-sport med sportskinnseter. Hvordan fikset de knirkingen i setene dine? I mitt tilfelle, holdt det at jeg presset forsiktig på "lår-polstring" delen av sitteputen så knirket det, var ikke så vanskelig for forhandler og høre dette.. Det tok av plasten, smørte den opp og festet den hakket hardere. Kan jo hende at lyden vender tilbake om litt, men da skulle de bytte hele plast-delen rundt området der en justere stolene. Dessverre forskjeller på forhandlere ja.. Lykke til, det går iallefall an og fikse! Endret Juli 9, 2015 av Torkild Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Juli 9, 2015 Share Skrevet Juli 9, 2015 Takk for svar! Skal be forhandleren sjekke ut dette Gratulerer med ny bil forresten! Er du fornøyd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet Juli 10, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2015 Takk for svar! Skal be forhandleren sjekke ut dette Gratulerer med ny bil forresten! Er du fornøyd? Ja, jeg er vel på en måte det STOOR forskjell fra 3 serie som har vært mine to siste biler (en E91 og en F30) Bilen føles fremmed og kjøre.. 3 serien gir mye mer feedback og føles mer direkte på alle måter. Men det er jo en vane sak. Bilen sitter utrolig godt på veien i sport modus og er en sikkelig gyngestol i comfort + Eneste lyden som bugger meg nå, er lyden fra aleminium listen på toppen av høyre fører dør. Den fikk de ikke til på første forsøk. Står bilen litt i solen, knaker det stygt og smeller et par ganger under kjøring. Ikke en ok ting og forhandler skal utbedre dette når jeg får nytt dørhåndtak (de bytter hele dørhåndtaket istede for kun pære visstnok) Dersom ikke tolmodigheten min tar slutt før det.. Er jo bare og trekke rett listen rett av, sikkert legge på litt felt-tape i bakkant, samt smøre opp klips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Juli 10, 2015 Share Skrevet Juli 10, 2015 Så bra at du er fornøyd! Du er jo virkelig heldig med fohandleren din. Kan jeg spørre deg om hvilken forhandler du bruker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet Juli 10, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2015 (endret) Så bra at du er fornøyd! Du er jo virkelig heldig med fohandleren din. Kan jeg spørre deg om hvilken forhandler du bruker? Dette er via Grandhal bil, de bruker vel brennes auto i sarpsborg og stamsaas. (selvom sistnevnte ikke er noe og rope hurra over) Kommer nok an på kontakter osv. Dersom forhandler din synes det er helt ok at biler til over halv mill knaker mer en min samboers gamle honda fra 2004 (som hadde rullet 200 000 km +), hadde jeg vurdert tlf til BMW norge. Bilen skal jo være et par hakk mer luksuriøs, komfor skal være god, og da kan det ikke høres ut som noe detter fra hverandre når du svinger i normal hastighet... Damens E90 fra 2011 er 110% tyst og det er også en M-sport varriant med 35 dekk 18" felger. Hører ikke knaking der når du svinger/bremser. Selv ikke når bilen presses litt på veien Min E91 var 90% lik, men skramlet/knaket svakt fra hardplast bak mot bagasjerommet under sommer tiden. Dette fikk jeg fikkset selv med litt felt-tape Endret Juli 10, 2015 av Torkild BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå