Gå til innhold

E90 sg (Sparkling Graphite) felgvalg ? 18-19 ? Gunmetal ?

Ottesen
 Share

Anbefalte innlegg

Hey bmw folk :)

Litt bakhistore først, jeg har en 08 e90 i sparkling graphite og vurderer felger. Jeg kjører nå på noen 16" felger som er ok, men har vinterdekk på dem. Skal senere i sommer kjøre ganske så langt så kunne tenkt meg nye felger. Kjører jeg så mye mer på de vinterdekka trenger jeg det etterhver også :S

Jeg har vel sett igjennom en million "e90 sg" tråder på diverse forum men finner liksom ikke helt det jeg vil. Ja, jeg er vel kresen. Siden bilen min er såpass grå vurderer jeg gunmetall felger. Liker jo egentlig gs-raptor endel, men usikker.

Spørsmålene:

1: 18" eller 19" ? Er jo store hjulbuer, men bilen er jo orginal høyde. + er endel dyrere for felger og dekk i 19". Vil helst ha 8,5 felg foran og 9,5 bak med feks 225/255 eller 235/265.

2: Svarte felger eller gunmetall ?

3: Gs-raptor eller feks XTK CD001 ? Evt andre ?

Håper på litt hjelp her, greier ikke gjøre opp en mening :S

post-41429-0-53671600-1436386778_thumb.j

post-41429-0-81931500-1436386786_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det fort kan bli litt kjedelig med gunmetal på en mørke grå bil. Jeg var veldig fornøyd med De gullfargede GS-felgene jeg hadde på min gamle SG E91. Passet godt til fargen synes jeg.

DSC_4285_zps2c940611.jpg

Dette var da 8,5x19 med 235/35 og 9,5x19 med 275/30. Masser av plass inni hjulhusene ja. Originalt innpress på felgene var ET35. Men hadde 8mm spacere fremme og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nye Beyern felger til bilen min og ville egentlig ha i gunmetal, men de kom kun i hyperblack og silver, så da ble det silver. Angrer ikke et sekund, bilen min forresten Spacegray, så den er ganske mørk i forhold til sølv. Ganske greit og ha litt lysere felger enn lakken på bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at gunmetal blir litt trist på Sparkling Graphite, så jeg ville enten gått for sølv eller for eksempel style 269P som er grålakkerte, men med sølv foran på eikene.

19 er fint på E90, men jeg synes det krever senk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt samme mening som dere alle,haha.

Gull farga felger: Jeg syntes det er tøft, spesielt på din. Men for at det skal blir pent må alt annet matche syntes jeg, som feks senk osv osv. Så jeg føler vel ikke

det hadde passet helt best på min.

Jeg liker gunmetal litt fordi det er tonet ned litt, men er redd det blir helt vekk/feil med fargene. Den style 269p syntes jeg ikke er så fin, men alikevel er den ganske nærme dem jeg ser på. Tittet på noen felger idag, 19x8,5 og 19x9,5 i matt antrasitt, var ganske fint egentlig. Men fikk ikke helt følelsen at firma jeg tittet hos ville selge dem, var ikke spesielt imøtekommende iallefall.

Jeg syntes også 19" bør ha senk, men syntes det er ennå mer viktig visst man har 18". Har iallefall ikke planer om å senke den med det første. Takker for alle svar forresten, fyr gjerne på med mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte meg felger og dekk idag, får ikke dekka før ca en uke da så er spent nå.

Ble disse: 4879.jpg

Da i 19" med 8,5 foran med 235/35 og 9,5 bak med 265/30. Tror det blir bra, bare håper det ikke ser ut som jeg kjører på stylter. Mulig senking må på plass etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det verste valget de der da. Blir nok bra. Og ja, hadde nok blitt enda bedre med litt senk. Men du trenger ikke rævsenke bilen for at det skal se bra ut. M-sport understell senker vel ca. 20mm. Det ser straks mye bedre ut. Titt litt på eibach senkefjærer. De har fjærer som ikke senker så alt for mye og skal beholde en god del komfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har vært inne på tanken å senke med justerbare fjærer/dempere. Men hadde nok vært like greit med bare m-sport eller noe slik ja, vil ikke ha veldig senk, er daglige bilen min som blir kjørt litt overalt. Optimalt hadde vært luftfjæring men :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, ja håper jeg blir fornøyd. Jeg er ikke 100% overbevisst på om det blir fint, må ærlig si det. Men jeg bør/må nesten ha noe felger og dekk, skal kjøre langt i ferien (om 2 uker) og jeg kjører på vinterdekk. Jeg liker concave type felger, og disse XTK har vel litt av det...håper jeg haha. Jeg er mest spent på fargen, vi satt ene felgen ved siden av

felgene mine når jeg var der oppe, så ganske bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Ser veldig bra ut syntes jeg, er det gs-raptor ?

Jeg har vel mer eller mindre ombestemt meg, spørsmålet er om dem har felgene jeg nå vil ha på lager.

På bilde vil jeg nå ha dem i midten, har jo egentlig bestilt dem til venstre men venter på dekk. Håper virkelig dem har på lager når jeg ringer imorgen (samme firma). Er egentlig dem Zito wp111 mgm jeg har vilt ha lenge...

post-41429-0-43146000-1436736496_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt forandring, jeg bestilte isteden dem i midten på bilde oppe. Zito wp111 mgm, dem har jeg faktisk hatt lyst på lenge + sett bil like min med dem på

som så veldig bra ut :) Det negative da er at dem ikke kommer på lager før midten/sent august, og jeg skulle helst hatt dem tidligere siden jeg

skal kjøre så langt i ferien min... Men men, whatever :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...