318turbodiesel Skrevet Juli 9, 2015 Share Skrevet Juli 9, 2015 (endret) kjøpt min 325TDS M-tech. import i 2000. gått 344000km men er byttet ut div deler osv opp gjennom tiden så den fungerer bra.. ny lakk for 1 år siden og div så minimalt med rust . til nå har jeg byttet ut lykter med lamix film inn og utvendig. skaffet gule spredere og litt småtteri som fix av døtrkk osv. litt overfalterustjobb. Plan er større turbo, map og clutch. bakdiff med noe som sperrer bedre. senk og andre felger . Bortsett fra senk og andre felger så er den utseendemessig ganske ferdig. Noen forslag så kom gjerne med det Endret Juli 9, 2015 av 318turbodiesel inetryconydot reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318turbodiesel Skrevet Juli 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2015 (endret) her er bilen før jeg hentet den:) Endret Juli 9, 2015 av 318turbodiesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 9, 2015 Share Skrevet Juli 9, 2015 (endret) Større dyser faktisk...? Kul bil Endret Juli 9, 2015 av TRF-Racing Joachim S Hamar reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318turbodiesel Skrevet Juli 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2015 for å levere nok når man setter på større turbo så er vell det en nødvendighet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 9, 2015 Share Skrevet Juli 9, 2015 (endret) På TDS motorer så er det dieselpumpa som begrenser dieselmengde og ikke dysene. Husk at du har en TDS motor og ikke en commonrail. Det er en vesentlig forskjell. Det er ikke slik at du først setter på en stor turbo og etter det så må du levere mer diesel. Det hjelper ikke å starte med å gi bilen masse luft. Dieselen brenner med svært lite luft men det ryker endel mer. Husk at effekten kommer fra dieselen i hovedsak. Når du har fått opp mengden her så øker du først ladetrykk og hvis originalturbo ikke orker mer så bytter du til en større som klarer mer trykk/mengde. En dieselmotor blir varm av for feit blanding, helt motsatt av en bensinmotor. Lykke til, dieseltrimming er gøy. Endret Juli 10, 2015 av Hpi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318turbodiesel Skrevet Juli 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2015 det meste du beskriver der vet jeg nok men at bedrensinga ligger i pumpa og ikke i dysene på denne motorn viste jeg ikke nei. da vet jeg det. den er elektronisk så få mappet på nytt er vell eneste mulighet ? tenker helst på å slippe å bytte til en pumpe som leverer mer. svartrøyk skal det være men er redd blaningen kan bli litt for fet så eksostemp blir nok montert i samme slengen ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 9, 2015 Share Skrevet Juli 9, 2015 Ja pumpa kan vel justeres opp noe, lurer på ca 20% om jeg ikke tar feil. Skal du over det så må det større element i pumpa. Hvis bilen er mappa så spørs det vel om ikke pumpa jobber opp mot max allerede. Tror ikke du trenger større turbo hvis du ikke modifiserer pumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318turbodiesel Skrevet Juli 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2015 tidligere eier antok 160-170hk . det er bra med svartrøyk slik den er nå egentlig . skal jeg prøve å skru opp trykket på turboen da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 9, 2015 Share Skrevet Juli 9, 2015 Du bør få målt hvilket trykk du har nå og finne ut hvor mye originalturbo tåler. Blir det for mye så produserer den bare masse varme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 9, 2015 Share Skrevet Juli 9, 2015 Har du sjekket hvilken turbo du har i dag? Det finnes et par forskjellige til tds. Du kan kjøre en del mer trykk på den originale, og det er nok noe mer å hente fra pumpe ved bra mapping. Men som hpi er inne på så er det noe begrenset hvor langt man kan dra det. Jeg har eks lagt vårt "steg 2" til 185hk på disse. Har bremsa over 200også, men du får veldig høy eksostemp ganske kjapt da. Ellers så stemmer det som hpi sier, og derfor jeg spurte. Det er ikke noe behov for å bytte dyser på disse, det er ombygging av pumpa som gjelder etter du har mappet "max". Ved bytte av turbo bør du være veldig bevisst på hva slags register du ønsker å ende opp med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318turbodiesel Skrevet Juli 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2015 (endret) har så vidt gløttet i motorrommet skal få koblet på en måler å få sjekket trykket ja . det var nok også en av planene ja . ønske er nok å få mest mulig i nedre register ja. virker som det er en del futt i den nå frem til 3000 så flater den den ganske så ut ja . hadde alle fall vært godt med noe mer spenstig på lavt register . større turbo vil nok føre i tregere spoling som igjen fører til at den slår inn på senere register om jeg ikke tar helt feil her. skal høre va Es tuning sier til mapping og justering av turbo på denne . takk for innspill guter (Y) når det er sagt er det noen forslag til diff som sperrer bra ? sveising vil jeg ikke. var en kar som ga meg link på denne https://shop.quaife....6-325tds-manual noe erfaring med denne ? jeg hadde vell i grunn mest tenkt på en klokke som kan hentes fra en delebil. Endret Juli 9, 2015 av 318turbodiesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 10, 2015 Share Skrevet Juli 10, 2015 (endret) . Endret Juli 10, 2015 av Hpi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slashism Skrevet Februar 7, 2019 Share Skrevet Februar 7, 2019 Hva skjedde videre med denne bilen? Er jeg som eier bilen, og skulle gjerne vist hva du har forbedret og slikt😃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå