Gå til innhold

1993 E34 BMW 525TDS touring


 Share

Anbefalte innlegg

Rust som jeg har funnet i understell. Alle jekkfestene og kanaler begge sider må skiftes. Idiotisk drenering-konsept på desse touringene med takluke.
Heldigvis kommer jeg unna med ikke så altfor dyr kostnad av å fikse dette. Uten lakk da,vel å merke.

post-52426-0-13762900-1443229934_thumb.j
post-52426-0-42515700-1443229951_thumb.j
post-52426-0-66213000-1443229975_thumb.j
post-52426-0-73110800-1443230004_thumb.j
post-52426-0-38268900-1443230029_thumb.j
post-52426-0-71788300-1443230052_thumb.j
post-52426-0-35292900-1443230072_thumb.j
 

Endret av opeth84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så pass ja? Min ble stående noen måneder pga kassa hadde gått i nødmodus. Men viste seg at det var nok å skifte til nytt batteri, og da var tegnet borte igjen, og bilen gikk fint. Men greit å få bytta kassa uansett,for den kan være litt treig fra neutral - drive, eller neutral-reverse.

Fikser du alt selv? Jeg har hverken kompetanse eller verktøy til det, så blir småting jeg fikser. Som oljeskift og slike småttteri, samt felger og interiør oppussing :)

Er ikke clutch ganske dyrt på bmw?

nei, har en kompis som ska bytte å sveis billig for meg :) har heller ikke verktøy.. vet ikke ang clutch, men eg fikk ny clutch me biln..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, kjekt å få litt hjelp. Jeg kan få hjelp av en kompis selv i sommer, men frister litt å bare få det gjort her i området. Får galvanisert materiale da og tar begge kanalene :) Er omtrent rett nedi gata her istedenfor 4-5 timer per vei til kompisen:p Kjekt med deler som følger med ved bilkjøp! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ny olje,oljefilter fikset samt automatkassa er på plass igjen med litt mer olje på også. Ikke rart den lakk fra motorrom. Selve klemma for servopumpa var helt løs!:o Fått fyllt opp beholderen og den lekker ikke lengre. Men trenger å få tatt en grundig motorvask snart, for det ser ikke ut etter all den olja. 

Håper på å få strammet styresnekka og satt i nye glødeplugger også snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg har vært litt rask her:p ble bare fyllt på litt mer ny olje. Oljefilter er ikke skifta. Er usikker hvilken olje som ble fyllt på. Er han som hjelper meg, som sa han hadde på mer olje :) siden han kan med bmw, så regner jeg med han hadde på en grei olje for kassa. Han prøvekjørte bilen og den gikk greit. Må bare få ordna dieselpumpe senere, for den dør endel når man skal gire fra n til d pga den ikke får nok drivstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ja jeg har hatt litt vått teppe ved baksetet på høyre side. Tror det er jekkfestene/kanalene som er synderen eller dårlig pakning på vinduet. Men burde vel sjekke under teppet om jeg også mangler propp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ja jeg har hatt litt vått teppe ved baksetet på høyre side. Tror det er jekkfestene/kanalene som er synderen eller dårlig pakning på vinduet. Men burde vel sjekke under teppet om jeg også mangler propp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje på bilen gikk jeg for helsyntetisk 5-40 faktisk etter anbefaling fra BilExtra som sjekka opp på regnr mitt. Om ikke, så var det 5-30. Ble noe usikker her nå!:P står bare Magnatec C3 5w på kvittering, så får ikke sett siste nr. Bilen er ikke henta enda og kannene stod i bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...