Gå til innhold

318is sedan - restaureringsprosjekt.

Thundercoil
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp, men det er ikke den nyeste iphone'n lenger :P

Men det er ingen som er like glad i E46, som de som eier en E46. Haha. Er nok inhabil i å diskutere. Hun sa vel bare 3-4 ting når de var på visning. 

"Det er noen raknede sting i ene setet"

"Det er ikke rart du liker den når den er blå, blå er en guttefarge, den skulle vært rosa!"

"Du kommer ikke til å klare å få bruk for så stor motor i Norge!"

Hehe. Skjønner at han ikke klarte å overbevise henne. Han sa han falt pladask, at den så helt ny ut, tommelen opp og kjøpe med en gang, før den forsvant. Men hun var litt usikker og ville diskutere det hjemme :P

Var det han eller henne som skulle kjøpe bilen da?

Hvis det var han så må det bare sies: Mann deg opp din tøffel... faen ikke dama di som bestemmer hvilken bil du skal ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var "de" :P Han sa aldri at han skulle kjøpe den alene, sa alltid "vi" og "oss."  Spørs om de skulle spleise eller hva. Håper det, hvert fall. Haha. 

Men er i forhandlinger med en ny fyr nå. Får se om det blir noe denne handel denne gangen :) Haster ikke og den blir solgt, før eller siden. Veldig mange som er interesserte, da! Så det er jo positivt. Bare å smøre seg med tålmodighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Du får spørre Julian :P Eksos og vinterhjul er vel første tingene på listen. Haha

Vi byttet hvert fall veivakselsensor og fikk start på den igjen :) 

Ohmet den til å være i orden, men tydeligvis ikke. Hehe. 

Byttet også bensinpumpe, bensinfilter og batteriet, så nå bør det holde en stund! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

På tide å legge ut litt info her: Jeg har overtatt denne nydelige bilen :lol: 

Det første som ble gjort var å kjøpe nye vinterhjul til den og ble noen greie Acs replica felger i 16". Det var godt å få av sommerhjulene siden de hadde helt feil innpress (noe Thundercoil hadde plaget seg over lenge :lol: )

Her er to bilder tatt med en potet:

post-55010-0-25928700-1447916698_thumb.j

post-55010-0-56578100-1447916723_thumb.j

I går fikk jeg tatt bilen opp på bukk og begynte med å kappe i stykker det som noen en gang kalte eksos.

Her var det bare punktet og tatt en form for eksostape på (?) alle skjøter.

En kollega har en E36 320i og han ville gjerne ha DTM-eksosen min så vi begynte operasjonen med å bytte bakre del (ganske presis 14cm foran diff) og det skulle vise seg å være vanskeligere enn vi trodde. For på min så var det ikke helt orginal plassering av alt så vi måtte ta et mitsubishi-eksosanlegg og kappe i stykker og skjøte. Ble nå bra til slutt og bilen høres ikke lenger ut som et F16-fly klar for take-off. Det er litt eksoslekkasje igjen i skjøt fra tidligere eier (som bare er et rør banket inn i et annet rør(?!))

Ellers fikk jeg justert lys noenlunde, skrudd sammen interiøret igjen og sjekket litt rundtom. Ikke funnet slakk i noe annet enn et endeledd samt en mini-olje lekkasje fra bunnpannepakning så det ut som. Knallbil!

Nå har jeg også fått gratis senkesett foran til den så det blir å montere neste uke (40 eller 60mm).

Over og ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Det må du spørre Thundercoil om, når jeg overtok sto det sort sportskinn i den :) 

I går ble resten av eksosen lappet sammen og tett, men tror bakpotten er blåst for den lager litt rar lyd ved pådrag :lol:

Fikk og kontrollert hvorfor motor fusker og den suger falskluft fra en dyse av alle ting. Justerte bare gasswire litt så den ligger 70rpm over normal tomgang og går nå pent på tomgang. Må elske vinterbiler!

Ellers ligger senk foran klar i bilen til jeg gidder å montere. Fikk og montert kupevarmer, beste investeringen man kan gjøre i en vinterbil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Noen som vet om is-eksosen er annerledes enn 318i eksos? Tenker jo at det må være noe forskjell siden is er coupe og dette er sedan.

Hadde vært deilig med helt orginal eksos, noe jeg garantert må utbedre med eu-kontroll nå uansett :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...