badsha Skrevet Juli 18, 2015 Share Skrevet Juli 18, 2015 Viste seg at min dpf var ganske tett, slik at den er nå erstattet med strakt rør istedet, Er dette noe som må kodes vekk? Jeg kjører nå uten og opplever ikke noe problemer, selv etter regnerering av dpf som ikke er der, er dette dunt for bilen, eller fungerer det ok? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 18, 2015 Share Skrevet Juli 18, 2015 1) Det kan ikke "kodes" bort 2) Det bør absolutt deaktiveres ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juli 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2015 (endret) Ok takk TRF jeg skal en lengere tur ned til europa. Og hva er worst case ved å kjøre dette med på? Endret Juli 18, 2015 av badsha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 18, 2015 Share Skrevet Juli 18, 2015 Bare sånn info/spørsmål. Har en kompis som har en Mercedes sprinter fra 2008, der tok han av filter og mosa innmaten, monterte på igjen. Han har kjørt med det i 1 år uten problemer. Hva kan årsaken være til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 18, 2015 Share Skrevet Juli 18, 2015 Det finnes forskjellige ecu rutiner for "manglende dpf" (eller egentlig implausibelt mottrykk). Det går vanligvis "greit" å kjøre uten dpf, men den vil forsøke regen ganske ofte, og dette har jo sine følger. Det betyr på ingen måte at du går mot havari av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juli 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2015 Er det noe du kan deaktivere for meg TRF? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 18, 2015 Share Skrevet Juli 18, 2015 Yup. Eller, en av forhandlerne mine kan det. Nærmeste Oslo er Siljan (Skien) og Skreia (30min nord for minnesundsbrua). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Juli 18, 2015 Share Skrevet Juli 18, 2015 Merker du noen kraftig lukt etter at du fjærnet DPF? Jeg har lest her inne at det stinker veldig om man fjærner denne DPF`n. Hva forårsaker stanken og hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 18, 2015 Share Skrevet Juli 18, 2015 Hvor kraftig det oppleves er nok litt forskjellig fra person til person. Men ja, naturligvis får du en annen lukt når du totalt forandrer sammensetningen av hva som kommer ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 18, 2015 Share Skrevet Juli 18, 2015 Har bestandig trodd at det er DPF som fjerner lukten og ikke sammensetningen....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 18, 2015 Share Skrevet Juli 18, 2015 (endret) Mulig jeg uttrykte meg noe upresist. DPF fanger opp sotpartikler fra eksosen. Et resultat av jobben DPF gjør (og KAT) er at lukten på eksosen forandres noe ift om man ikke hadde disse. Endret Juli 18, 2015 av TRF-Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 18, 2015 Share Skrevet Juli 18, 2015 Jojo, du hadde jo forsåvidt rett it at sammensetningen forandres, men jeg tenkte bare ikke på det på den måten. Iom at man fjerner DPF, så vil jo sammensetningen forandres... Så ja, det kanskje litt upresist. Men nå er det klart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juli 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2015 (endret) Jeg lukter ingen ting etter å ha fjernet DPF... Men forbruket har gått ned betraklig og bilen flyter mye bedre på gassen. TRF jeg rar kontakt når jeg er tilbake fra ferie. Endret Juli 19, 2015 av badsha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå