Gå til innhold

Bmw e61 525d 2005 dpf

badsha
 Share

Anbefalte innlegg

Viste seg at min dpf var ganske tett, slik at den er nå erstattet med strakt rør istedet,

Er dette noe som må kodes vekk? Jeg kjører nå uten og opplever ikke noe problemer, selv etter regnerering av dpf som ikke er der, er dette dunt for bilen, eller fungerer det ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn info/spørsmål.

Har en kompis som har en Mercedes sprinter fra 2008, der tok han av filter og mosa innmaten, monterte på igjen. Han har kjørt med det i 1 år uten problemer.

Hva kan årsaken være til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes forskjellige ecu rutiner for "manglende dpf" (eller egentlig implausibelt mottrykk). Det går vanligvis "greit" å kjøre uten dpf, men den vil forsøke regen ganske ofte, og dette har jo sine følger. Det betyr på ingen måte at du går mot havari av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg uttrykte meg noe upresist. DPF fanger opp sotpartikler fra eksosen. Et resultat av jobben DPF gjør (og KAT) er at lukten på eksosen forandres noe ift om man ikke hadde disse.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, du hadde jo forsåvidt rett it at sammensetningen forandres, men jeg tenkte bare ikke på det på den måten.

Iom at man fjerner DPF, så vil jo sammensetningen forandres... 

Så ja, det kanskje litt upresist.

Men nå er det klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lukter ingen ting etter å ha fjernet DPF... Men forbruket har gått ned betraklig og bilen flyter mye bedre på gassen.

TRF jeg rar kontakt når jeg er tilbake fra ferie.

Endret av badsha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...