Gå til innhold

Erstatning ved eksepsjonelt lang ventetid?


Sammyen
 Share

Anbefalte innlegg

Bestilt deler frå GS den 30. Juni. 

Ser på lovdata (link nede) at 30 dager er "maks" før ein kan kreve erstatning e.l? 
Noken som har erfaring? Sto 3. Juli når eg betalte, over nett, som leveringsdato.
 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34#KAPITTEL_2

EDIT: Endra August til Juli

Endret av Sammyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, du har fått vite forventet leveringsdato, var klar over dette når du betalte, men håper du kan finne en metode for å kreve noe fra leverandør? Uetisk og på ingen måte noe du vil komme noen veg med vil jeg tro (og håpe).

 

GS bildeler plikter altså ikke å stille deler tilgjengelig for deg. De har i dette tilfellet sagt når de kan levere (trolig), og dette har du akseptert.

 

Makan.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 3. JULI eg skulle skrive, ikkje August.

Sånn som eg oppfatta første innlegget, når eg leste om igjen, med feil måned ville det blitt veldig feil å prøve noke som helst sånt.. 

Endret av Sammyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ein del pakker som hadde forsvunne i posten uten sporing osv, men dei fekk settet eg skal ha inn i føremiddag i dag så blir nok ingenting anna enn å sitte på

nevene og vente [emoji6]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt personlige inntrykk av GS må jeg si er veldig bra.  Alle kan selge deg ting men sannheten kommer ofte for en dag ved eventuelle problemer med varen i garantitiden.   Jeg fikk skifta Bilstein b8 dempere på garanti 3 ganger, arbeid og deler dekket. Ingen problem overhodet.  Fikk også ny AC vifte på garanti pga ulyd i den første. Ingen spørsmål her heller. 

 

Jeg er overbevist om at de gutta ordner opp uten at du trenger å kreve noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med GS i går og bokstavelig talt så kom pakken inn døren hos dei midt i samtalen [emoji28]

Har hatt god dialog med GS fleire ganger under ventetiden og all skylden ligger på underleverandør.

Har brukt dei mange ganger og har fleire gode enn dårlige erfaringer, men må være lov å lufte temaet [emoji6]

Endret av Sammyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Selvsagt lov å lufte emne Sammyen , nå skal jeg lufte litt tanker selv etter min siste bestilling hos GS. Bestilte på en Søndag. Det jeg bestilte var på lager. Det ble pakket og sendt på Onsdag og mottatt på Lørdag. Det tok hele uken for å motta noe som var på lager. Det blir for tregt for min del.

Jeg har bestilt litt sporadisk fra min lokale Bavaria og har egentlig vært veldig fornøyd med de og det tar alltid 2 dager å få varene så sant de er på lager i Sverige og har de alltid vært så langt.

Jeg kommer for ettertiden til å holde meg til Bavaria rett og slett for å kunne stole på at jeg mottar varene så raskt som mulig.

Selvsagt ikke så farlig om det gjelder vindusviskere eller et luftfilter men når det er deler som gjør at bilen står eller ikke virker skikkelig så betyr det mye at det går så raskt som mulig.

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette lageret befinner seg i Sverige. I mitt tilfelle så bor jeg rett ved Bavaria og svipper innom når jeg får sms om at delene er kommet, dette tar alltid 2 dager.

Når det gjelder min siste bestilling fra GS så stod det på nettet at delene var på lager. Det skal vel bety at de allerede befinner seg i Norge, enten i Molde eller Sirevåg eller noe slik? Eller betyr dette på lager i Sverige?

Likevel brukte de 3 dager på å plukke og sende pakken og så tar jo postgangen ytterligere 2-3 dager.

Har alltid vært fornøyd med GS men velger nå min lokale Bavaria fordi jeg har de i nabolaget og får deler på 2 dager.

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du bestiller på nettet er det ikke så godt å si men om de er på lager er det ofte i bud ja.
Firmakontoer har fordelen at man kan sjekke hvilket lager de har det på, skjønner ikke hvorfor privatkontoer ikke har denne funktionen. Men når de bestiller fra bmw, så får jeg det alltid på 2 dager da de får det fra samme lageret i sverige som bavaria.
Men dersom du ikke har rabattavtaler er prisene på org bmw deler den samme som bavaria også, er bare at de i mange tilfeller selger tilsvarende deler i stedenfor bmw stemplede deler.

(skal også sies at alt fra zf, lemfjoder og boge, altså zf gruppen, er samme som bmw org deler da det er de som lager dem for bmw)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...