[P-Man] Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Hei alle sammen. Det er så mange flotte prosjekter her, så jeg tenkte å dra snittet litt ned her hehe Denne bilen kjøpte jeg for et par år siden for å ha en bil som fungerte til alt, morsom å kjøre og plass i bagasjen. Så fikk jeg meg firmabil og ettersom motoren i denne bilen aldri gikk som ønsket ble den stuet bort en liten stund. Men så en vinterdag fikk jeg ånden over meg(Sikkert pga silkeføre og at firmisen er forhjulstrekk). Jeg gravde frem bmw'en, fikset motoren, og nå tenkte jeg å bruke litt tid og energi på den igjen. Slik så den ut når jeg kjøpte den: Jeg forandrer planer for bilene mine så ofte og jeg vet at de fleste kun vil se på bilder, så det eneste jeg vil si for øyeblikket er V8 neste. Så jeg bare slenger ut noen flere gamle bilder av bilen: Noen av hvordan den ser ut idag: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 V8 er gøy! spent på hva som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[P-Man] Skrevet Juli 29, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2015 Ja det er morsomt:) Vurderte å legge ut tråden under "prosjekt" men av erfaring så blir det tatt lite bilder under bygging, så foreløpig så har jeg tråden her og tar bilder når ting er ferdig. Jeg må først nå bytte fanger. Det fins jo nok av 520'er med M-fanger og jeg har lenge hatt mine tvil om jeg syns det er noe for meg, Men siden bilen snart skal under kniven, og dagens fanger ble revet av på det ene hjørnet når jeg skulle rygge ned fra bukk her om dagen så fortjener den kanskje en sånn nå, så det er bestilt. Må bytte: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 29, 2015 Share Skrevet Juli 29, 2015 Fin E39 og spennende prosjekt! Ingenting i veien med underveis-bilder her da. I verste fall kan en moderator eller admin bare flytte over tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[P-Man] Skrevet Juli 30, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2015 Takk for det, men å holde en e39 fin er en evig kamp Jeg har nok tenkt å legge ut det jeg kommer til å ta av bilder underveis, men tror ikke det kommer til å bli inngående nok til å kalle det en prosjekt-tråd bare. Og den nye fangeren min er forsinket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[P-Man] Skrevet August 5, 2015 Forfatter Share Skrevet August 5, 2015 Og på vei til å hente m-fangeren så kom jeg over denne bilen på Rotiform sine sider på instagram. Så nå ble jeg veldig i tvil igjen....Men jeg får prøve litt frem og tilbake. Syns det egentlig blir en mer clean look med original facelift fanger når bilen er så lav. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet August 5, 2015 Share Skrevet August 5, 2015 Helt enig! Kjør på med original facelift bumper. Vanvittig cleant så lenge bilen blir lav nok, det holder med M5 replica fangere rundt om nå☝ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[P-Man] Skrevet August 5, 2015 Forfatter Share Skrevet August 5, 2015 Hehe, ja er nok av dem rundt om, men foreløpig er ikke bilen lav nok til at en org. fanger ser bøs nok ut.....og så er det revet av det sidefestet så jeg må uansett ta den av å reparere den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[P-Man] Skrevet August 5, 2015 Forfatter Share Skrevet August 5, 2015 Hehe, ja er nok av dem rundt om, men foreløpig er ikke bilen lav nok til at en org. fanger ser bøs nok ut.....og så er det revet av det sidefestet så jeg må uansett ta den av å reparere den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[P-Man] Skrevet August 20, 2015 Forfatter Share Skrevet August 20, 2015 Sånn...Da har det endelig skjedd litt her igjen. Denne bilen er jo ikke helt 100 så jeg bruker den som erfaringsbrikke. Tenker å gjøre det meste på bilen selv og det inkl. jo også da lakkering Blir bedre og bedre for hver gang! Startet med grunning Så var det meg og ta bilder mens jeg holder på da:/ Neste jeg tok så er fanger ferdig lakkert Demontering og montering: Så tok jeg et par bilder igår kveld før siste våtsliping og polering: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 20, 2015 Share Skrevet August 20, 2015 (endret) Så ut som det ble bra, det! Hvor mye kosta lakken? Endret August 20, 2015 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[P-Man] Skrevet August 20, 2015 Forfatter Share Skrevet August 20, 2015 Ble faktisk ganske bra, men vinner nok ikke show and shine med den Fanger kostet 2000,- Grunning: 170,- Lakk: 220,- Klarlakk: 170,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 20, 2015 Share Skrevet August 20, 2015 Det var da ikke så ille! Vurderer å midlertidig lakke frontfangeren min, men gidder ikke det hvis jeg trenger 4 bokser til 200 spenn hver, pluss klarlakk etc. Hvor mange bokser tilsvarte det der? Eller hadde du sprøyte? Og hvor handlet du lakken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[P-Man] Skrevet August 21, 2015 Forfatter Share Skrevet August 21, 2015 Nei det er ikke så ille syns jeg. Du må nok ha 2 bokser med lakk så vet du at du har nok. Blir ikke bra hvis man tenker at man må spare lakk. Jeg brukte bokser og kjøpte med bedre dyser.... Gjør man bra forarbeid, så skal det bli bra det altså Kjøpte alt på den lokale malersjappa (Malerstua). Jobbet der i skoletiden så jeg vet de har god peiling på lakk, også kan man få blandet lakk til sprøyte der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 21, 2015 Share Skrevet August 21, 2015 Høres bra ut Greit å ha liggende om man skulle hatt litt til overs uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå