Chris11slett Skrevet August 2, 2015 Share Skrevet August 2, 2015 (endret) Han eg kjøpte bilen min av har enda ikke betalt årsavgift, å heller ikke betalt omreg som han sa han sku gjøre. å får ikke forsikra bilen sia den står i hannes navn enda.. noen tips? hvem kan eg kontakte? Endret August 4, 2015 av Sjøbuse Endret topic. Les forumsregel 3! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet August 3, 2015 Share Skrevet August 3, 2015 Har han levert inn vognkortet? Hvis ikke, er du rimelig fukd. Det eneste du kan gjøre, er å purre å mase på han hver dag. Det måtte eg gjøre når eg kjøpte en ATV i fjor, helvetes damen betalte ikke årsavgiften i 8 måender før hun endelig gadd å gjøre det. Var ikke gøy å kjøre med begjærede skilt som politiet kunne klippe av hvert øyeblikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet August 3, 2015 Forfatter Share Skrevet August 3, 2015 han hadde ikke fådd vognkort til den enda sa han...sa for ei uka sia at han hadde levert salgsmelding og at årsavgift va betalt.. men neida... satans guttunge.. nei, lite gøy.. enda når man har fått fixa bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet August 3, 2015 Share Skrevet August 3, 2015 ...Du skrev under på salgsmeldingen og kontrakten at HAN skulle betale årsav. og omreg., sannt? Jaja, eneste trøstepremien din nå er at du kan råkjøre som faen og han får alle bøtene til han har registrert bilen til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet August 3, 2015 Share Skrevet August 3, 2015 Signer alltid to salgsmeldinger. Men er bare og fikse parkeringsbøter nå, så ordner det seg Chris11slett reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet August 3, 2015 Share Skrevet August 3, 2015 Hvis du i det hele tatt vurderer denne fremgangsmåten, så er det best å starte med å true med parkbøter og bompasseringer, og gjøre oppmerksom på at han får betalingsanmerkninger dersom disse ikke betales. Gi frist på 10 dager, dersom alle papirer ikke er ordnet, vil bøter renne inn på hans navn. Dette sier du muntlig, siden det ikke bør finnes skriftlig dokumentasjon han kan bruke. Chris11slett, StigJ, Daniel. og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet August 3, 2015 Forfatter Share Skrevet August 3, 2015 ...Du skrev under på salgsmeldingen og kontrakten at HAN skulle betale årsav. og omreg., sannt? Jaja, eneste trøstepremien din nå er at du kan råkjøre som faen og han får alle bøtene til han har registrert bilen til deg. jepp, på 2 stykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet August 3, 2015 Forfatter Share Skrevet August 3, 2015 men kan jo ikke kjøpe me bilen, skilta blir jo klipt om det e kontroll... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet August 3, 2015 Share Skrevet August 3, 2015 Dere har selvsagt skrevet kontrakt?! Som det står over så ringer du, å da bør du si at det renner inn med bøter...ingen som sier at du skal kjøre med en bil som det ikke er betalt avgifter på og som mangler forsikring..! Men regner med du har en underskrevet kontrakt der det står hva han skal betale av avgifter og hva du betaler for bilen osv? Problem løst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet August 3, 2015 Share Skrevet August 3, 2015 Hvem står bilen på da? Sjekk alltid reg.nr! Send reg nr. DA012345 til 2282! Håper det ordner seg. Husk banditter går ikke med lenger. Har kjøpt bil en gang som ikke sto på selger, men da var salgsmeldig "åpen" fra forige eier, å selger og jeg dro til Vegvesenet og ordnet alt før penger ble overført. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet August 3, 2015 Forfatter Share Skrevet August 3, 2015 Dere har selvsagt skrevet kontrakt?! Som det står over så ringer du, å da bør du si at det renner inn med bøter...ingen som sier at du skal kjøre med en bil som det ikke er betalt avgifter på og som mangler forsikring..! Men regner med du har en underskrevet kontrakt der det står hva han skal betale av avgifter og hva du betaler for bilen osv? Problem løst ja, selvfølgelig.. ja det står at han ska betale årsavgift og omreg.. men han gjør jo ikke det... har ringt, skrevet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet August 3, 2015 Forfatter Share Skrevet August 3, 2015 Hvem står bilen på da? Sjekk alltid reg.nr! Send reg nr. DA012345 til 2282! Håper det ordner seg. Husk banditter går ikke med lenger. Har kjøpt bil en gang som ikke sto på selger, men da var salgsmeldig "åpen" fra forige eier, å selger og jeg dro til Vegvesenet og ordnet alt før penger ble overført. bilen står enda på han.. har sjekka nesten hver dag.. ja, det ordne seg til slutt får vel ta meg en tur innom vegvesnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet August 4, 2015 Share Skrevet August 4, 2015 NAF eller advokat...er pga sånne situasjoner man har de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet August 11, 2015 Forfatter Share Skrevet August 11, 2015 han har tatt kontakt no, og lovd å ordne opp, sku også få masse e34 dela, for det trengte han ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 11, 2015 Share Skrevet August 11, 2015 Får håpe det ordner seg da! Skjønner ikke at det går an å være så sløv i 2015. Tar under 10 min å gjøre begge deler på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå