ESER Skrevet August 10, 2015 Skrevet August 10, 2015 Hvordan resetter man servicer? Har prøvd forskjellige guider på nett, men får det ikke til?
ESER Skrevet August 10, 2015 Forfatter Skrevet August 10, 2015 Takk, Otis. Plutselig gikk det bare. Nå følger et par spørsmål
ESER Skrevet August 11, 2015 Forfatter Skrevet August 11, 2015 Jeg skal legge ved en youtube link her i efta som viser og forklarer problemet mitt.
Reef89 Skrevet August 11, 2015 Skrevet August 11, 2015 (endret) Siden du sier du har resatt uten å ha skiftet noe da er du dessverre nødt til og skifte føler til bremseklossene. Det som har skjedd nå er at bilen tror du har lurt servicen. Derfor får du ikke resatt på vanlig måte. CC vet når føleren blir skiftet. Endret August 11, 2015 av Reef89
ESER Skrevet August 11, 2015 Forfatter Skrevet August 11, 2015 Det var da søren. Skjønner ikke hvorfor den servicen skulle komme opp. Kjøpte bilen på lørdag så er helt fersk med BMW. Sjekket servicehefte, men står ingenting om at klosser foran er byttet. Men klossene ser minst like nye ut som dem bak som har sittet på i 10.000km. Kan verkstedet ha glemt å huke av for bremsebytte da tro? Uansett, hva gjør jeg nå? Må jeg ha 4 nye følere og bytte dem? Retter kjørecomputeren opp feilen selv da, eller er det noe jeg må gjøre der før eller etter bytte av følerne?
Otis Skrevet August 11, 2015 Skrevet August 11, 2015 Du skifter føler på den aksling som bremse varsel gjelder. Det er en sensor per aksling. Tror du må nullstille på nytt da igjen.
Reef89 Skrevet August 11, 2015 Skrevet August 11, 2015 ..det er riktig og du må resette på samme måte etter at du har skiftet sensor. Meg bekjent er det ingen verksteder, selv ikke BMW resetter noe som helst hverken i idrive eller knoter seg frem i trip computer.
Otis Skrevet August 11, 2015 Skrevet August 11, 2015 Nei, det er sant. BMW skriver i alle sine manualer at ista skal brukes for slike ting. Jeg forresten ut at bilen teller antall ganger hver service ting er nullstilt! Og det er jo kjekt.
ESER Skrevet August 11, 2015 Forfatter Skrevet August 11, 2015 Okay. Ista er det samme som VagCom, bare på "BMW-språket"? Så hvis jeg bytter følere nå, så kan jeg dra til en som har det programmet og resette ei uke etterpå, eller må det gjøres umiddelbart før man begynner å kjøre?
Otis Skrevet August 11, 2015 Skrevet August 11, 2015 Det er korrekt ang ista og vag com. Det er ok å nullstille med instrumentpanelet, du trenger ikke bruke ista. Du nullstille når du har skiftet.
ESER Skrevet August 11, 2015 Forfatter Skrevet August 11, 2015 Ser ut som om jeg fant synderen til alt vondt=) Reef89 reagerte på dette 1
ESER Skrevet August 13, 2015 Forfatter Skrevet August 13, 2015 Okay, da har jeg byttet føler foran og bak.. Resatt service og da står det 70.000km til bytte både foran og bak. Alle feilkoder borte. Takker for all hjelp. Bare et spørsmål til. Når jeg stakk føleren inn i klossen så fikk jeg inntrykk av at den sitter veldig løst, akkurat som om den når som helst kan falle ut. Er det riktig? Eller skal den presses på med skikkelig makt? Om den skulle falle ut, må jeg da ha ny føler igjen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå