Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nye Horisont rett forbi det gamle senteret skal ha åpent meiner eg. Kjører inn rett til venstre eit stykke før Toyota Jæger. Er ein parkeringsgarasje i kjelleren

Skrevet

Er vel bare for å teste, var vel kanskje litt nærme kanten, men då har ein gjort den erfaringen :P

Blir til vanlig bruk og mest for synsskyld

Nyttig video  :lecture:

Jeg ville vært forsiktig med dette. Hvis det sprekker så eksploderer de bokstavelig talt. Da er du fucked. Ikke bare farlig for deg men andre uskyldige på veien og.

Det er veldig nærmt kanten og du bør sjekke om det er duktilt materiale du borrer i eller ikke. Vet ikke hvilket materiale det er laget av men det bør du definitivt sjekke.

Skrevet (endret)

Jeg ville vært forsiktig med dette. Hvis det sprekker så eksploderer de bokstavelig talt. Da er du fucked. Ikke bare farlig for deg men andre uskyldige på veien og.

Det er veldig nærmt kanten og du bør sjekke om det er duktilt materiale du borrer i eller ikke. Vet ikke hvilket materiale det er laget av men det bør du definitivt sjekke.

Skal undersøke litt nærmere og finne meir ut om materialet dei har brukt i støpen, skriver i tråden her når eg har funne tilstrekkelig info

Endret av Sammyen
Skrevet (endret)

Snakket med Bosch og her er svaret:

Hei S

Bremseskivene er ikke laget av materialet som vil sprekke ved boring.

Det er en stållegering som ikke sprekker av sikkerhetsmessige grunner.

Det skal gå fint å borre i skivene men da må du være klar over at du gjør dette på eget ansvar.

Ved å modifisere skivene selv så frafaller alle typer for garanti og sikkerhetsforskrifter for den skiven.

Så vis det skal skje noe med den så er du selv ansvarlig for dette.

Lykke til med modifiseringen og håper det fungerer.

Ha en fortsatt fin dag.

Med vennlig hilsen / Best regards

Christian Dahl

Endret av Sammyen
Skrevet

Snakket med Bosch og her er svaret:

Hei S

Bremseskivene er ikke laget av materialet som vil sprekke ved boring.

Det er en stållegering som ikke sprekker av sikkerhetsmessige grunner.

Det skal gå fint å borre i skivene men da må du være klar over at du gjør dette på eget ansvar.

Ved å modifisere skivene selv så frafaller alle typer for garanti og sikkerhetsforskrifter for den skiven.

Så vis det skal skje noe med den så er du selv ansvarlig for dette.

Lykke til med modifiseringen og håper det fungerer.

Ha en fortsatt fin dag.

Med vennlig hilsen / Best regards

Christian Dahl

Oki, likevel følg litt med med det øverste hullet som har lite gods til kanten

Skrevet

Skal det ;) 

Ellers ser det jo bra ut! Det positive er at den lettere fjerner vannfilm som danner seg på skivene når det regner. Gir en litt lengre bremselengde uten hull, men på de nyere modellene er det løst med at bremsene selv aktiveres pittelitt for å bremse de tør x antall ganger per minutt når regnsensor er aktivert.

Skrevet

Hovedforskjellen mellom denne tråden og linken du nevner er nå at her er det snakk om ventilerte skiver kontra helstøpte faste skiver.

Vet ikke helt hvor mye det har å si, men i mitt hode så er vel helstøpte i seg selv en del sterkere skiver som utgangspunkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...