Gå til innhold

Bmw e91 - bremser - slitasjesensorer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min samboer hadde bilen sin inne på et lokalt verksted for ca ett år siden for skifte av bremseklosser foran og bak.

I forrige uke kom det melding om at klossene er slitt så dem må byttes. (Gul lampe)

Jeg tenkte at 'dette bare er tull' og prøvde reset. Da ble det rød lampe og at klossene skulle Vært skiftet for -25000 siden..

Tips ?

Disse slitasjesensorene på klossene: Må klossene av for å bytte disse ? Hvordan er dette opplegget ?

Mulig dette er ting man bør vite men det gjør jeg ikke så da håper jeg at jeg lærer det nå ;)

Skrevet

Kommer vell litt ann på, men noen calipere kan man ta av slitasjesensor uten å ta av calipter.

Uansett er det en smal sak å demontere, ta av støvkopper på caliper bruk 7mm Hex eller T45. Det er 2 stk glidebolter og en metallbrakket.

Skrevet

Lurer på om jeg skal prøve å bytte disse sensorene i første omgang . Klossene skal jo være nye rundt om så dem bør absolutt ikke være ferdige alt nå slik bilen sier ;)

Skrevet (endret)

Som jeg nettopp nevnte i den andre tråden her inne med samme problem (søke) så MÅ føleren/sensoren skiftes samtidig med klosser. Ellers klarer man ikke å resette via trip computer eller idrive.

At du har resatt den uten og bytte,da tror bilen at du lurer service og går da i "vranglås" som den har gjort nå.

Eneste måten er å skifte føler så resette :)

... http://bimmers.no/topic/800926-resette-service-08mod-318d/

Endret av Reef89
Skrevet (endret)

Hmm, visste ikke at sensorene hadde en måte å logge om de har vert i bruk. Så viss man bare bytter klosser uten at føler er skadet, er det da ikke mulig å resette følerene?

Endret av warg
Skrevet

Hmm, visste ikke at sensorene hadde en måte å logge om de har vert i bruk. Så viss man bare bytter klosser uten at føler er skadet, er det da ikke mulig å resette følerene?

Det er CC som logger det.

Ja det er riktig og grunnen til det er fordi at man ikke skal "lure" seg forbi service tid osv.

Skrevet

So what you're trying to say is if you don't trip the brake sensor, you can reuse it?
Correct, the sensor does not touch the rotor until 50% pad life. The CBS system will not increase pad life but it will not decrease until the sensor starts to wear.

If you reset the brake CBS without changing the sensor you will get a "car on a lift" warning and a "brakes at ---- km/mi" when you start the car.

Det forklarer egentlig veldig mye

Skrevet

Er det noen mulighet og fjerne disse og kjøre uten sensorer ?

Husker på de første bilene jeg hadde. Der byttet man da det kom lyd av stål mot stål ;) Tipper man får kjørt ganske mange km selv etter at sensorene viser rød lampe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...