Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

På tirsdag så hadde jeg min 118d på rutine service der de byttet olje, oljefilter, dieselfilter osv.

Etter å ha kjørt ut ifra der så sjekket jeg oljenivået i konsollen og jeg stusset litt over at den ikke var toppet. Den var på det nest øverste hakket. Samme som før servicen også forsåvidt.

Men på fredag, 20 mil kjørt etter servicen, så fikk jeg beskjed om at oljenivået var under minimum.

Nå er jeg litt bekymra egentlig og får ikke kontaktet de før i morgen på mandag. Jeg vil anta/håper at de har glemt pakningen til bunnpluggen, men jeg er ikke noen ekspert så bekymrer meg for mer.

Burde jeg fått et annet verksted til å ta en kikk før jeg drar innom på det første verkstedet for å ikke kunne bli sittende igjen med skadet bil på min regning, eller hva ville dere gjort?

Alle innspill taes imot med takk :)

Skrevet (endret)

Er jo ikke akkurat noen små mengder som er borte.

Finn ut hvor det lekker selv, så du har litt kontroll på hva som kommer til å skje når du setter den på verksted igjen. Er nok enten via bunnpluggen, eller så har de glemt å stramme oljefilteret.

Anbefaler ivertfall ikke å bruke bilen før du veit hvor det lekker. Er du uheldig kan jo det være at bunnpluggen kun henger på ett par gjenger, og skrur seg ut med tilhørendes havari etter noen km til.

Endret av Håskjold
Skrevet

Hei!

På tirsdag så hadde jeg min 118d på rutine service der de byttet olje, oljefilter, dieselfilter osv.

Etter å ha kjørt ut ifra der så sjekket jeg oljenivået i konsollen og jeg stusset litt over at den ikke var toppet. Den var på det nest øverste hakket. Samme som før servicen også forsåvidt.

Men på fredag, 20 mil kjørt etter servicen, så fikk jeg beskjed om at oljenivået var under minimum.

Nå er jeg litt bekymra egentlig og får ikke kontaktet de før i morgen på mandag. Jeg vil anta/håper at de har glemt pakningen til bunnpluggen, men jeg er ikke noen ekspert så bekymrer meg for mer.

Burde jeg fått et annet verksted til å ta en kikk før jeg drar innom på det første verkstedet for å ikke kunne bli sittende igjen med skadet bil på min regning, eller hva ville dere gjort?

Alle innspill taes imot med takk :)

For din skyld og evt. krav mot verkstedet bør du la de se på det og evt. utbedre. Siden jeg antar at din versjon av N47 er (går utifra du har N47 motoren) elektronisk peiling så ville jeg ikke umiddelbart mistenkt det reelle oljenivået. Derimot hvis oljelampen er rød og ikke gul bør du umiddelbart stanse bilen. Da er det snakk om oljetrykk og det kan f.eks være en gåen oljepumpe.

Skrevet

Det vet jo du også at er svært usannsynlig, men ellers er jeg enig med deg.

Jeg fikk en intern lekkasje som følge av ødelagt oljepumpe, men ja som du sier. svært lite sannsynlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...