Guneramst Skrevet August 23, 2015 Skrevet August 23, 2015 Hei, Har kjøpt en X5 40d som hadde helt nedslitte bakdekk og slitte framdekk. Kjøpte 4 nye Michelin Latitude Sport, 275/40-20 og 315/35-20, får nå beskjed fra lokalt BMW verksted om at fordelingskassen vil ryke fordi jeg ikke kjører på * (stjerne) merket dekk. Er det noen som kan si noe om dette, har sjekket litt rundt, og har inntrykk av at dette er en litt bastant påstand fra verkstedet. Må man kjøre * merkede dekk, eller holder det med gode anerkjente dekkmerker?
E.H.D Skrevet August 23, 2015 Skrevet August 23, 2015 Stjerne betyr at det er et BMW spesifisert dekk. Andre bilfabrikanter har side koder. Problemet for fordelingskassen er eventuell ulik diameter foran og bak, men jeg ser ikke hva det har med stjernemerke å gjøre. Så lenge du kjører orginal dimensjon. Guneramst reagerte på dette 1
bmwmaxi Skrevet August 23, 2015 Skrevet August 23, 2015 Viktigste er og ha lik omkrets og bytte alle 4 samtidig. Sikkert flere bmw verksted som sier at man kun kan bruke castrol olje. Eller Ferrari racing team som alltid har shell olje reklame, men bruker Agip olje.
Guneramst Skrevet August 24, 2015 Forfatter Skrevet August 24, 2015 Stjerne betyr at det er et BMW spesifisert dekk. Andre bilfabrikanter har side koder. Problemet for fordelingskassen er eventuell ulik diameter foran og bak, men jeg ser ikke hva det har med stjernemerke å gjøre. Så lenge du kjører orginal dimensjon. Det er slik jeg ser det også. Det er samme dimensjon som er oppgitt i vognkort, så det er vel hva bilen kom med originalt tenker jeg. Selv om dekkene er stjernemerket, vil de nok etter en tid slites ulikt mellom frem og bakdekk uansett.
Guneramst Skrevet August 24, 2015 Forfatter Skrevet August 24, 2015 Viktigste er og ha lik omkrets og bytte alle 4 samtidig. Sikkert flere bmw verksted som sier at man kun kan bruke castrol olje. Eller Ferrari racing team som alltid har shell olje reklame, men bruker Agip olje. Dersom det er slik at alle bileiere med xDrive kjører rundt på stjernemerkede dekk, burde vel også dekkforhandlere anbefale og påpeke dette ovenfor kunder. Mr. Erling reagerte på dette 1
warg Skrevet August 24, 2015 Skrevet August 24, 2015 Aldri hørt noen bilprodusenter oppgi at bilen vil gå i stykker viss du ikke kjøper en spesifikk dekktype. Høres ut som noen prøver å pakke på deg premium dekk til premium priser. Mr. Erling reagerte på dette 1
papertiger Skrevet August 24, 2015 Skrevet August 24, 2015 (endret) Dette må være renspikka tull. Jeg er i prosessen og skal bytte fra 18 til 19" felger på min 320 xdrive. I vognkortet står det alternative dekkdimensjoner som er godkjent - der er både dekkdimensjoner på 17, 18 og 19" felg nevnt. Alle disse har tilnærmet lik rulleomkrets (under 1" avvik) både framme og bak. Men til poenget: Jeg har peilt meg inn på Vredestein Ultrac Vorti i 19" original dimensjon, og Bavaria hadde ingen problem med å tilby disse til en svært god pris - da stod data på bilen også merket på tilbudet. Disse er ikke stjernemerka, men de hadde ingen problem å tilby de til meg - de kunne skaffe hva som helst av dekk fikk jeg inntrykk av. Endret August 24, 2015 av papertiger Mr. Erling reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå