Fredrik 90 Skrevet August 31, 2015 Share Skrevet August 31, 2015 Akkurat denne utviklingen der liker jeg svært dårlig. Jeg mener at de skal oppføre seg og innrette seg etter skikkene i det landet de bor i eller besøker, synes ikke det er så mye å forlange egentelig. Når det er sagt så har jeg aldri reagert på at det er mye innvandrere i Tyskland egentelig, men i Sverige derimot går det vel timer mellom hver gang man ser en Svenske av og til Liten avsporing dette men jeg må si at jeg ikke føler mine opplevelser av Tyskland har blitt dårlige pga muslimer. Da er det isåfall verre i London og Paris. Men så må jeg også påpeke at når det gjelder innvandrere så er det veldig få som ødelegger for veldig mange når det gjelder å skape ett dårlig inntrykk, det må vi også ta med i beregningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 31, 2015 Share Skrevet August 31, 2015 Det som skremmer meg i relasjon til denne diskusjonen er egentlig ikke så mye kulturforskjellene (de er i de fleste tilfellene til å overkomme), men størrelsen på flyktningeproblemet og antallet av kinesere. I henhold til FN og ulike folkehjelpsorganisasjoner er det rundt 40 millioner mennesker som har en mulighet til å flykte til Europa. Hvor realistisk dette er varierer, men det er ingen tvil om at flere titalls millioner mennesker har en drøm om å komme til Europa. I denne sammenhengen kan man jo bare tenke seg hva som vil skje hvis Putin virkelig begynner å rasle med sablene i Ukraina, som er et land med 45 millioner mennesker. Kina har en befolkning på rundt 1,4 milliarder mennesker eller ca. 4,5 ganger antall mennesker i USA. De har nå en middelklasse som anslagsvis er like stor som USA's samlede befolkning (320 millioner mennesker). Man kan jo bare tenke seg hva en slik middelklasse vil forbruke av f.eks kjøtt, vin og tradisjonelle luksusartikler. Prisene vil eksplodere og allerede nå kan vi i perioder her i Danmark merke at det er mindre kvalitetskjøtt i butikkene. Produsentene vil heller selge kjøttet til det kinesiske markedet som er mer betalingsvillig. Det samme har begynt å gjøre seg gjeldene for enkelte vinsorter som kun finnes i en begrenset mengde. Vedr. de mange kinesiske turistene i Tyskland er det liten tvil om at tiden med billige hotellrom går mot slutten (iallefall i sentrale strøk). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå