Star33 Skrevet August 26, 2015 Share Skrevet August 26, 2015 Halloen, Har kjøpt meg ny 528 touring og kompletert den med ein M5 fanger. Skal lakke den i Svart 668. Det jeg lurte på, Når det ikke er metallic så trenger jeg vel ikke klarlakk vel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet August 26, 2015 Share Skrevet August 26, 2015 Jo du trenger klarlakk. Ellers vil jo lakken bli matt...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordah Skrevet August 27, 2015 Share Skrevet August 27, 2015 riktig som du sier, om du ikke skal ha effekt i lakken kan du spøyte SS (single stage). Sprøyte selv eller få gjort det profft? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 27, 2015 Share Skrevet August 27, 2015 Klart du må ha klarlakk. Lever den inn du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet August 28, 2015 Share Skrevet August 28, 2015 Bilen min har denne fargen (668). Og den har ikkje klarlakk. Har utstyrskode S915A (delete clear coat) i lista på min bil og den blir ekstremt fort ripete! Bruk klarlakk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Star33 Skrevet August 28, 2015 Forfatter Share Skrevet August 28, 2015 blir vel gjort i garasjen heime ja, singel stage klarlakk, er det slik uten herder eller? Blir vel den samme klarlakken som jeg bruker på metallic lakk, 2 komponent, er ikkje det den sikreste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet August 28, 2015 Share Skrevet August 28, 2015 Helt vanlig med tett 2k blank base uten noe mere klarlakk. Blir blankt, men er typisk for japsebiler etc. Blir ikke noe spesiell dybde i lakken. Spørsmålet er jo om resten av bilen har klarlakk eller ikke, må gjøre det likt ellers blir det enorm fargeforskjell. Bruk klarlakk med herder (2k), enten med sprøyte eller slike på boks som du aktiverer før du sprøyter. 1k klarlakk flasser og blir hvit om du bruker en sterk avfetter, totalt gangløst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Star33 Skrevet August 28, 2015 Forfatter Share Skrevet August 28, 2015 Noen i bergen som tar det kjappt og proft og billigt skjerm og ein skjerm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Star33 Skrevet August 28, 2015 Forfatter Share Skrevet August 28, 2015 Er blitt brukt klarlakk på den ifra før ser eg, så blir vel 2k klarlakk. Vurderer og sette det bort til noen proffe, men kommer an på pris da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet August 28, 2015 Share Skrevet August 28, 2015 Like greit å sette det bort, men glem ikke at når det gjelder ett håndtverk som lakkering og karrosseriarbeid får du akkurat det du betaler for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Star33 Skrevet August 28, 2015 Forfatter Share Skrevet August 28, 2015 sant nok det da.får sjekke litt rundt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå