Gå til innhold

Skal lakke skjerm og fanger. på E39 min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halloen,

Har kjøpt meg ny 528 touring og kompletert den med ein M5 fanger. Skal lakke den i Svart 668. Det jeg lurte på, Når det ikke er metallic så trenger jeg vel ikke klarlakk vel

Skrevet

riktig som du sier, om du ikke skal ha effekt i lakken kan du spøyte SS (single stage). Sprøyte selv eller få gjort det profft? 

Skrevet

Bilen min har denne fargen (668). Og den har ikkje klarlakk. Har utstyrskode S915A (delete clear coat) i lista på min bil og den blir ekstremt fort ripete! Bruk klarlakk.

Skrevet

blir vel gjort i garasjen heime ja, singel stage klarlakk, er det slik uten herder eller?

Blir vel den samme klarlakken som jeg bruker på metallic lakk, 2 komponent, er ikkje det den sikreste?

Skrevet

Helt vanlig med tett 2k blank base uten noe mere klarlakk. Blir blankt, men er typisk for japsebiler etc. Blir ikke noe spesiell dybde i lakken. Spørsmålet er jo om resten av bilen har klarlakk eller ikke, må gjøre det likt ellers blir det enorm fargeforskjell.

Bruk klarlakk med herder (2k), enten med sprøyte eller slike på boks som du aktiverer før du sprøyter. 1k klarlakk flasser og blir hvit om du bruker en sterk avfetter, totalt gangløst.

Skrevet

Er blitt brukt klarlakk på den ifra før ser eg, så blir vel 2k klarlakk. Vurderer og sette det bort til noen proffe, men kommer an på pris da

Skrevet

Like greit å sette det bort, men glem ikke at når det gjelder ett håndtverk som lakkering og karrosseriarbeid får du akkurat det du betaler for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...