Nueva Skrevet August 27, 2015 Share Skrevet August 27, 2015 Hei. Bilen har fungert feilfritt og ikke hatt noen som helst problem. I dag skulle jeg til jobb og bilen ville ikke låse seg opp med nøkkelen. Vridde om i dørlåsen og kun førerdøren som låste seg opp. Satt meg inn og vridde om men bilen er totalt død... Har ikke opplevd lignende før, og den har alltid vært lettstartet.Satte på batterilader i 5 timer for og gjøre et nytt forsøk, men ingen endring. Det gnistrer i det jeg setter på laderen så jeg regner med det er strøm på batteriet (har dessverre ikke multimeter for øyeblikket) Har dratt ut 20a og 40a sikringene i sikrings panelet over batteriet, men de er hele.MEGET fortvilet! Noen som vet hva det kan være, og som har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 27, 2015 Share Skrevet August 27, 2015 Hvis det er helt dødt så må du nesten få sjekka strømmen på batteriet, evt prøv med startkabler, da vet du at du har spenning i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
04530dat Skrevet August 28, 2015 Share Skrevet August 28, 2015 Om du har originalt 110Ah batteri og liten lader er ikke 5t lading mye. Jeg ville lånt/kjøpt multimeter og målt tomgangsspenning på batteriet, både før og etter lading. Er spenningen veldig lav før lading, er det en mulighet for at batteriet er defekt. Fulladet og hvis ok, skal du da ha en tomgangsspenning på mellom 12,6V og 12,8V. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nueva Skrevet August 28, 2015 Forfatter Share Skrevet August 28, 2015 (endret) Batteriet var nede i 5V, så ikke rart alt var dødt... Fikk start med startkabler.Skiftet batteri nå, så får vi se hvordan det går. Strandveien auto har akkurat ribbet meg for.... Wait for it... 10.000,- for feilsøking og nytt batteri... Eneste de kunne konkludere med at bilen har tidligere hatt krypstrøm på over 1A -> men at det ikke er krypstrøm for øyeblikket... Føler meg ranet... Endret August 28, 2015 av Nueva Popza reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
04530dat Skrevet August 28, 2015 Share Skrevet August 28, 2015 Huff, ja det blir fort dyrt med bil... I gamle dager kjøpte vi nytt batteri på Biltema til Kr. 600,- og byttet selvsagt selv.. job done. Har selv en 04 530D E61 med originalt 110Ah AGM batteri, og før eller siden ryker det vel. Hvor mye ga du for batteri+kodingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 29, 2015 Share Skrevet August 29, 2015 Koding av batteri kan jeg gjøre, samt skifte. Dette er ingen problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet August 30, 2015 Share Skrevet August 30, 2015 Agm batteriet fra biltema skal nok være ganske bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet August 30, 2015 Share Skrevet August 30, 2015 Koding ved bytt av batteri? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 30, 2015 Share Skrevet August 30, 2015 Koding kan jeg gjøre ja. Biltema sine batteri er ikke de beste, men ingen tar de på pris eller garanti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
04530dat Skrevet August 30, 2015 Share Skrevet August 30, 2015 Biltema sine batteri er ikke de beste, men ingen tar de på pris eller garanti. Men største jeg finner er 95Ah, har 110Ah originalt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 30, 2015 Share Skrevet August 30, 2015 Du måå jo ikke ha 110ah, men det er å foretrekke kanskje. Jeg har 90ah tror jeg. Men det er bare å lade litt oftere kanskje. Ellers er jo sønnak eller varta kurant batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet August 30, 2015 Share Skrevet August 30, 2015 (endret) Aldri sagt at biltema sine er best. Men greit nok i forhold til pris om ikke annet. Handlet agm batteri til e61 530d vi har her hjemme. Og det har fungert bra Men for alldel finnes sikkert mye annet som er bra også Endret August 30, 2015 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 30, 2015 Share Skrevet August 30, 2015 Neida, det var ikke det jeg refererte til heller. Jeg bare sa info på generell basis. Det jeg mente var det egentlig ikke er noen vits å kjøpe noe annet, pga pris og garanti hos biltema er såpass bra. vegard89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå