bimmerole94 Skrevet August 31, 2015 Skrevet August 31, 2015 Hallo Kjøpte meg enda en bmw 540i i juni i år denne gangen e34. Vel vet vel egentlig ikke hva eg skal kalle bilen, har faktisk kalt den Frankenstein noen ganger, hehe. Var originalt ein 530iat som ble lagt mye tid og penger i av en kar fra Os. Det ble satt i m60b40 motor, Getrag 420G girkasse, XYZ racing spec coilovers og diff fra e32 750i, så er det jo den mekaniske sneilen som ligger under panseret også Veldig fornøyd med bilen, etter den har fått nye kanaler, litt lakk, ny eksos og nytt clutch kit så vil dette bli drømmebilen for meg, den har alt eg ser etter i en bil. Kraftig V8, manuell girkasse, diffsperre, stasjonsvogn, perfekt sleeper. Har alltid elsket BMW, helt siden min fetter kjøpte sin første bil, en e36 318i, da var jeg 10 år gammel og da jeg fikk være med på banekjøring på Eikås motorsenter et par år etter,(i en ny e36 med is motor) var eg heilt hekta eg måtte ha ein BMW når eg selv skulle begynne å kjøre bil. Kjøpte meg først ein e46 318i som var veldig pen, så og si strøken, uten rust og lav km. Kjørte den i eit år og brukte mye penger på den og likte den godt, men det var noe som manglet, den var for treg. Så jeg fant meg en e39 540iat, også denne så og si strøken, har hatt den i 3 år nå, stelt den godt og kjørt den lite, bare 6000km på 3 år. Men det var fremdeles noe, den hadde automat kasse. Så jeg kjøpte meg ein e36 328i touring, denne var god å kjøre, manuell med god sekser og touring. Det tok ikke lang tid før eg fant ut at ventiltetningene var gåen, sikkert stempelringene også, så jeg solgte driten. I fjor så eg ei annonse på finn, det var en e34 540i m.presse 420hk og 550nm. Eg tenkte det var en noe nervøs kar som solgte bilen, da det ikke var noe skiltnummer å se og navnet på selgeren var "selger". Eg satt å siklet på dataskjermen, den var så nært og, til og med samme kommunen. En dag eller to etterpå stod det "solgt" på finn og jeg sukket, slo av pc'n og var med min far for å handle. Vi kjørte forbi bensinstasjonen 5 min hjemmefra, jeg snudde meg bakover for å se hva bensinprisen lå på i dag, der sto den e34 540'n med presse, jeg visste det måtte være den selv om jeg ikkje hadde fått sett skiltene, alt stemte, fargen, felgene, v8 grillen, lyktene, nesten hysterisk sa jeg til far, den bilen som fyller der borte har over 400 hk! "åå..hmm" sier far, som om han skulle bry seg, haha. Helgen etter satt jeg på med en kompis, vi kjørte inn til Lagunen og skulle kjøpe noe mat noe vi pleier å gjøre litt utpå natten en fredags natt og der stod den igjen, øynene mine gikk fra noen søvnige striper til vid åpne LSD øyner, igjen ropte jeg litt hysterisk "der er 540'n med presse!" Lørdagsnatten så vi den igjen den sto på toppen av Fanafjellet, der man pleier å komme når man vil ha det kjekt . Han andre kompisen min som også satt på spurte om vi skulle gå ut, jeg hadde da allerede åpnet døren og var på vei ut, ja! sier jeg bare og går bort tross reinbyen som kom. Jeg snakket litt med eieren og så på bilen, han åpnet også panseret så jeg og folkene rundt fikk se. Det var ikke det siste jeg så av bilen, jeg fikk se den på et eller to bil-treff, så ble det rolig, jeg så den ikke mer og lurte fælt på hvor den var blitt av, tenkte det verste, at den var krasjet eller solgt til Østlandet eller noe. En stund etter ser jeg den på finn.no (som jeg ofte er innom da det også er startsiden min haha) jeg har nå 3 andre biler stående (har hatt 5 tidligere) men sånt faller ikke i smak hos mine foreldre tar likevel turen med to andre kompiser for å se på bilen. Jeg fikk sitte på i den mens eieren kjørte, da jeg hadde knekt ankelen. Han foreslår at vi kjører ut på motorveien, "du vil vel se at den funker??". Ja hehe, du får kjøre på motorveien, men pass deg for snuten sier jeg. "jeg stopper ikke når eg kjører denne bilen" sier han. Hehe han tullet sikkert...eller? . Vi kjørte vertfall ut på veien, og kor den drog! og den heftige brutale brølet fra V8r'n og hylingen fra pressen da vi suste gjennom tunnelen. Jeg sa ingenting, jeg satt der bare med et stort smil. Vi kjørte tilbake til kompisene mine og så over bilen, den manglet da alt av interiør bortsett fra dashbord og fører og passasjer stolene. Det var to områder det var sprukket i karosseriet under der baksetene skal være, jeg begynte å frykte at det var begynnelsen på subframe-disaster (noe min fetter senere påpekte da han så bilen) men som jeg fant ut, så var festene til bakstillingen på e34 helt forskjellige fra e36 og e46 sine (som ofte kan få dette problemet). Vi så også at kanalene ikke akkurat var noe å skryte av, og det var rust i framskjermene da hjula hadde tatt borti og på bakluken. Det var også en ulyd i bilen, utløserlageret måtte byttes. Kompisene mine foreslo at eg skulle tenke på det, så det var det eg sa til selgeren. når det ble kveld kjørte vi ut igjen vi ville ha det litt gøy på Fanafjellet, vi kjørte opp gjorde som vi pleier og var tenkt å kjøre tilbake, eg sa vi skulle vente litt å se om den kom noen andre som ville herje litt også. Vi ventet en stund, ingen kom. Vi startet bilen og akkurat når bilen begynner å rulle hører vi noen dype brøl nedi bakken, jeg bare smilte om munnen og skjønte hvem som kom. 540'n og en hel gjeng med andre herjefolk. Jeg snakket litt med selgeren, han sa han måtte ha en siste herje-kveld i bilen . han kjørte ut med en kompis av seg i en Nissan s13 med hemmeligstemplet motor og tok noen store, breie runder. Eg sa til kompisene mine "eg driter i kanaler og subframe disaster! eg skal ha den bilen! :D" Eg gikk bort og prutet ned noen kroner, som han gikk med på og eg hentet bilen neste dag. Diiesel, bimmerR, BimmerAnders og 1 annen reagerte på dette 4
bimmerR Skrevet August 31, 2015 Skrevet August 31, 2015 Velkommen til forumet. Mulig tråden hører til hjemme under "Bilder og filmer / Show-off", men en moderator kan alltid flytte den dersom tråden ikke blir så prosjekt aktig. Artig historie og gratulerer med bilen. Kommer til å følge med her.
Diiesel Skrevet August 31, 2015 Skrevet August 31, 2015 Haha, morsomt å lese dette her bimmerole94 reagerte på dette 1
bimmerole94 Skrevet August 31, 2015 Forfatter Skrevet August 31, 2015 Velkommen til forumet. Mulig tråden hører til hjemme under "Bilder og filmer / Show-off", men en moderator kan alltid flytte den dersom tråden ikke blir så prosjekt aktig. Artig historie og gratulerer med bilen. Kommer til å følge med her. Takk tråden hører kansje hjemme der ja, var usikker på hvor jeg skulle legge den. Det blir nok endel skruing på bilen, men vil ikkje kalle det en projektbil
John90 Skrevet August 31, 2015 Skrevet August 31, 2015 Du som fikk tak i denne ja Virker som en artig bil. Eg hadde jo avtalt tidspunkt med selger om og hente denne når eg kom hjem fra sjøen så skjønte lite når den plutselig var solgt. Men men. Godt den er i live fortsatt Virker som den var i veldig god teknisk stand. Hvordan er den nå? Sjekket hvordan den ligger på bensintrykket med bredbandslamda? Har hørt at disse ess chippene har en tendens og magre blandinga på høgt turtall. bimmerole94 reagerte på dette 1
bimmerole94 Skrevet August 31, 2015 Forfatter Skrevet August 31, 2015 Du som fikk tak i denne ja Virker som en artig bil. Eg hadde jo avtalt tidspunkt med selger om og hente denne når eg kom hjem fra sjøen så skjønte lite når den plutselig var solgt. Men men. Godt den er i live fortsatt Virker som den var i veldig god teknisk stand. Hvordan er den nå? Sjekket hvordan den ligger på bensintrykket med bredbandslamda? Har hørt at disse ess chippene har en tendens og magre blandinga på høgt turtall. Hehe var det deg det ja ble litt panikkstemning når eg hørte at en kar skulle komme å ta den når han kom igjen fra sjøen x) den er i grei stand, sett bort fra kanaler (disse skal byttes) og utløserlageret. bilen står nå på bukk uten eksos og girkasse. Tenkte å bytte clutch med det samme da den var litt slitt også. Har bestilt kit med trykkplate, lamell og lager fra FXracing (6-puck clutch). Byttet samtidig alle oljer og kjølevann. Har ikkje sjekket bensintrykket med lamda, men planen er å montere sprut og intercooler
Daniel. Skrevet August 31, 2015 Skrevet August 31, 2015 Tøff bil V8 med presse er sikkert morro. Du holder til i Bergen, eller?
bimmerole94 Skrevet August 31, 2015 Forfatter Skrevet August 31, 2015 Tøff bil V8 med presse er sikkert morro. Du holder til i Bergen, eller? Takk for det DanielStance mange liker bmw 6-erene inkludert meg fantastiske motorer uten tvil! men for meg er det V8 som gjelder, det er utrolig gøy! holder til på Sotra utenfor Bergen Daniel. reagerte på dette 1
bimmerR Skrevet August 31, 2015 Skrevet August 31, 2015 Jeg kan ihvertfall skrive under på at bilen lager mye gromlyd når "godlydpedalen" trykkes inn. Og jeg har bare hørt skikkelig pådrag fra grei avstand, gjennom en yttervegg og deretter gjennom en innervegg/skyvedør.
bimmerole94 Skrevet August 31, 2015 Forfatter Skrevet August 31, 2015 Jeg kan ihvertfall skrive under på at bilen lager mye gromlyd når "godlydpedalen" trykkes inn. Og jeg har bare hørt skikkelig pådrag fra grei avstand, gjennom en yttervegg og deretter gjennom en innervegg/skyvedør. Er nå ikkje så verst lyd i m3'n din heller er helt spesiell lyd i de gamle bmw sekserene lyden 3l i mercedesen min kan ikkje sammenlignes engang Men blir nødt å bygge ny eksos på 540'n visste ikkje at det var så gale som det var, den er veldig nedstrupet :/ vil ikkje sette på den dritteksosen igjen -.-
D.Toft Skrevet August 31, 2015 Skrevet August 31, 2015 du som kjøpte Fredrik sin ja. spander på den ordentlig eksos, fra toppene og hele veien bakover. grenrør er tingen, samt 2x2.5" som samles i 1 stk 3" før bakaksel.
bimmerole94 Skrevet August 31, 2015 Forfatter Skrevet August 31, 2015 ja må bli noe sånt, hvis eg ikkje bare tar 2x3" hele veien
John90 Skrevet August 31, 2015 Skrevet August 31, 2015 Syntes faktisk at v8 maskinen er veldig kjekke og kjøre. Kjekt med litt bunndrag også. Og med manuellkasse fungerer di veldig godt. Med presse er di endå kjekkere! Sprut er ikke dumt. Om du får montert det slik at det ikke blir synlig ved en evnt eu kontroll Er jo mange muligheter med et slikt!
bimmerole94 Skrevet August 31, 2015 Forfatter Skrevet August 31, 2015 Tenkte å montere den slik at man kan legge den bak dekselet over pedalene eller noe ;D
Gabz Skrevet September 5, 2015 Skrevet September 5, 2015 Artig historie, og feit bil! Følger med her bimmerole94 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå