Gå til innhold

Senk til E92 x-drive


dbekken
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å senke bilen min noe ned fra original m-sport.

I den forbindelse hadde jeg satt stor pris på noe hjelp her.

 

Holder det å bare bytte fjærer?

Hva er forskjellen her mellom dempere og fjærer?

 

Jeg har også lest at noen føler de har fått bilen sin lavere men ikke noe stivere.

Jeg kunne tenkt meg begge deler, men ikke nødvendigvis fjærer som gjør den helt "ubrukelig" til daglig bruk.

 

Noen erfaringer her? Noe jeg bør tenke på når jeg har x-drive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Hartge fjører på E91 xdrive. Godkjent i vognkortet av tidligere eier. Har lest at Hartge fjører egentlig er Eibach Pro-kit fjører men vet ikke om det er tilfellet på disse. Uansett er de svært gode, mer komfort og ligger bedre i sving enn vår F20 M sport. Absolutt å anbefale. Snakket med Strandveien Auto som solgte Hartge, og de kunne opplyse om at Hartge var lagt ned, så de selger nå H&R i stedet for, som jo er et annet bra alternativ. I og med at du har xdrive har du vel standardunderstell fra før?

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Hartge fjører på E91 xdrive. Godkjent i vognkortet av tidligere eier. Har lest at Hartge fjører egentlig er Eibach Pro-kit fjører men vet ikke om det er tilfellet på disse. Uansett er de svært gode, mer komfort og ligger bedre i sving enn vår F20 M sport. Absolutt å anbefale. Snakket med Strandveien Auto som solgte Hartge, og de kunne opplyse om at Hartge var lagt ned, så de selger nå H&R i stedet for, som jo er et annet bra alternativ. I og med at du har xdrive har du vel standardunderstell fra før?

Ok, takker for tips :-)

Har sett litt på H&R, men lurer litt på hvor mye jeg bør senke den og hva forskjellen er på fjær er kontra fullt senkesett.

Jeg har M-sport utgaven, så den er jo så lav man kan få den fra BMW originalt. Men med tanke på at det er X-Drive så er den noe høyere enn de som kommer med RWD. Den sitter godt i svinger, men jeg kan ønske med at den er enda stivere og at den lille glippen fra dekk til hjulbue forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for tips :smile:

Har sett litt på H&R, men lurer litt på hvor mye jeg bør senke den og hva forskjellen er på fjær er kontra fullt senkesett.

Jeg har M-sport utgaven, så den er jo så lav man kan få den fra BMW originalt. Men med tanke på at det er X-Drive så er den noe høyere enn de som kommer med RWD. Den sitter godt i svinger, men jeg kan ønske med at den er enda stivere og at den lille glippen fra dekk til hjulbue forsvinner.

 

Alle xDrive biler har standard understell,  men jeg ville gått for H&R fjærer. Med tanke på at hvis du senker xDrive for lavt kan det gå ut over mansjetter og drivaksler. Det blir dyrt i lengden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle xDrive biler har standard understell,  men jeg ville gått for H&R fjærer. Med tanke på at hvis du senker xDrive for lavt kan det gå ut over mansjetter og drivaksler. Det blir dyrt i lengden :)

Ok, ok, men hvor mye bør jeg senke og hva er normalt da? Er ikke så interessert i å la det gå utover mansjetter og drivaksler akkurat :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ok, men hvor mye bør jeg senke og hva er normalt da? Er ikke så interessert i å la det gå utover mansjetter og drivaksler akkurat :smile:

 

Jeg vil tippe at H&R sine fjærer er nok. lurer på om det er 25-30mm de senker. Det er vell det som er normalt å senke med fjærer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...