Matros1 Skrevet September 2, 2015 Share Skrevet September 2, 2015 Skulle inn på service med min 318D 2008, her forrige mandag. Da avdekket dem noe som dei mente var en større oljelekasje evt maskinskade. Kontakter da mitt forsikringsselskap da jeg har toppkasko, og får leiebil innntil videre. Mens dei undersøker hva som kan være galt.. Etter 3 dager var det nevnt noe om veivhus.. og dei ville undersøke videre. Takstmann avslår at forsikringer dekker noe.. Nå er det nenvt at dei må av med injektorene for å se videre hvor lekasjen kommer fra. Og injketorene sitter fast sier verkstedet, og er redd for at dei blir skadd om dei må bruke mye kraft for å få dei løs. Injektorene er vist velfungerende og ingenting som feiler dem. Så hvem sin kostnad er det om injektorene blir skadet i forsøket på å få dei av ? Er det verkstedet som må dekke skaden, eller jeg som kunde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet September 2, 2015 Share Skrevet September 2, 2015 Det er nok deg som kunde er jeg redd siden de sitter så fast at de kanskje må ødelegges for å få de av vil jeg tro. Hvorfor ville ikke forsikringen betale for problemet ditt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matros1 Skrevet September 2, 2015 Forfatter Share Skrevet September 2, 2015 Det er nok deg som kunde er jeg redd siden de sitter så fast at de kanskje må ødelegges for å få de av vil jeg tro. Hvorfor ville ikke forsikringen betale for problemet ditt ? Det har jeg ikke fått svar på enda. Tenker på å påklage avgjørelsen, men er vel greit å få begrunnelsen på avslaget skriftlig fra forsikringsselkapet først før jeg klager på avgjørelsen.. Fikk ikke noen god forklaring på hvorfor dei måtte av med injektorene heller.. Oljelekasjen var å se under bilen. rundt underkant av motor bak mot gearkasse.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet September 3, 2015 Share Skrevet September 3, 2015 Gi en tilbakemelding på begrunnelsen til forsikringsselskapet, jeg trodde liksom at slike tilfeller var grunnen til at man har en slik forsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UFC Skrevet September 3, 2015 Share Skrevet September 3, 2015 (endret) Forsikringen dekker nok ikke skaden fordi det ikke er en skade som kom plutselig uforutsett. Det er det jeg vil tro Endret September 3, 2015 av UFC Torek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet September 3, 2015 Share Skrevet September 3, 2015 Dysene skal vel egentlig ikkje sitte fast heller. Då har jo forbrenninga leket gjennom tetningen mellom topp og dyse. Det spørst jo på kjørestil, og servicer, men det skal jo egentlig (i teorien) ikkje begynne å leke uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matros1 Skrevet September 3, 2015 Forfatter Share Skrevet September 3, 2015 (endret) Gi en tilbakemelding på begrunnelsen til forsikringsselskapet, jeg trodde liksom at slike tilfeller var grunnen til at man har en slik forsikring. ".Takstmann sa at det er 95 % sikkert at din skade ikke er dekningsmessig pga koks, sot og rust. Dette er ting som har skjedd over tid og dekkes ikke. Ja, injektorene vil ryke hvis verksted skal skru for å se om det finnes andre feil. De vil ryke/knekke pga de er rustet fast. Det blir da du som må ta avgjørelsen på hva du vil gjøre videre. Takstmann vil komme med eksakt info til meg sener. Han var på verkstedet i går. For mer info ta kontakt med takstmann. Du vil få et brev om dette når saken er helt avgjort. Mvh. SpareBank 1 Forsikring " Vel kjørestil er normalkjøring. Alle servicer er fulgt. Bilen er oppe på bukk for dekkskifte 2g pr år ( Dekkhotell - bilverksted ) Bare det siste året er det gjennomført EU-kontroll uten bemerkning, skiftet bremsoljle, skiftet bremser... Så bare det siste året er bilen vært løftet opp 5 ganger, uten at blitt varslet om noe slags form for lekasje antydninger.. Endret September 3, 2015 av Matros1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet September 3, 2015 Share Skrevet September 3, 2015 ".Takstmann sa at det er 95 % sikkert at din skade ikke er dekningsmessig pga koks, sot og rust. Dette er ting som har skjedd over tid og dekkes ikke. Ja, injektorene vil ryke hvis verksted skal skru for å se om det finnes andre feil. De vil ryke/knekke pga de er rustet fast. Det blir da du som må ta avgjørelsen på hva du vil gjøre videre. Takstmann vil komme med eksakt info til meg sener. Han var på verkstedet i går. For mer info ta kontakt med takstmann. Du vil få et brev om dette når saken er helt avgjort. Mvh. SpareBank 1 Forsikring " Vel kjøretil er normalkjøring. Alle servicer er fulgt. Bilen er oppe på bukk for dekkskifte 2g pr år ( Dekkhotell - bilverksted ) Bare det siste året er det gjennomført EU-kontroll uten bemerkning, skiftet bremsoljle, skiftet bremser... Så bare det siste året er bilen vært løftet opp 5 ganger, uten at blitt varslet om noe slags form for lekasje antydninger.. En lekkasje trenger jo ikke komme gradvis heller da. Kan komme plutselig, og det skal ikke mye oljesøl til før det ser helt jævlig ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet September 4, 2015 Share Skrevet September 4, 2015 Æv da... langt har bilen godt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matros1 Skrevet September 4, 2015 Forfatter Share Skrevet September 4, 2015 Æv da... langt har bilen godt? ca 173" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 6, 2015 Share Skrevet September 6, 2015 Vil toppkasko si motor og drivlinje forsikring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 6, 2015 Share Skrevet September 6, 2015 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UFC Skrevet September 6, 2015 Share Skrevet September 6, 2015 Vil toppkasko si motor og drivlinje forsikring? Ja, men fra selskap til selskap. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matros1 Skrevet September 7, 2015 Forfatter Share Skrevet September 7, 2015 Ikke greitt å bli klok på dette .. "Skaden er taksert og årsaken til skaden er at årsak til oljelekkasjer skuldes tett veivhusventilasjon. Tett veivhusventilasjon skuldes koks, sot eller rust. I forsikringsvilkårene for toppkasko fremkommer det hva forsikringen dekker samt unntakene. I dette tilfellet vil vi vise til skader som ikke dekkes: som skyldes sotskade eller skade på grunn av tett partikkelfilter" Syns det er meget rart at slikt skal skje når alle servicer er fulgt opp.. Og når det nevnes koks.sot eller rust. er dei vel heller ikke sikker på hva det skyldes ? Skal iallefall forsøke å påklage denne avgjørelsen fra forsikringsselskapet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå