Gå til innhold

Trenger Tuv papir på felger/dekk. E90 med 19"x8,5(235) og 19"x9,5(265) ?

Ottesen
 Share

Anbefalte innlegg

Hey !

Jeg har en e90 som jeg har kjøpt felger/dekk til, og jeg har bestilt meg senke fjærer som jeg skal få det godkjent i vognkortet. I samme omgang da vil jeg få de nye felgere og dekka i vognkortet også.

Etter det jeg har forstått (har også skrevet med biltrangsynet og egentlig fått bekreftet at jeg ikke MÅ få felgene/dekka i vognkortet men kan likevel være en fordel.) så trenger jeg ikke papirer på akkurat de felgene jeg har men dimensjon og innpress osv må være likt. So here goes...

E90 316 08 modell.

Fremme: 19"x8,5 felg med 235/35-19. 

Bak:         19"x9,5 felg med 265/30-19.

Begge har 35 i innpress/ET.

Noen som har/finner/vet om noen tuv papirer eller steder ? Jeg har tittet litt rundt men ikke funnet... Setter stor pris på hjelpen jeg kan få :)

Mvh Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke har samme dekkdim i vognkortet, eller spessielt forskjellig dekkdim framme og bak så blir det visning når du blir stoppa.

Første punktet er hvilke felger du har, tüv er det produsenten som ordner. Har du felger fra BBS elns får du på nettsidene deres, har du kinafelger fra gs blir det nok problemer med SVV uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i følge biltilsynet og mailen jeg ser på nå. Forskjellig dekk dim foran og bak er tilogmed skrevet som alternativ dekk dim i vognkortet, men da ikke samme dim som jeg har. Alternativ i vognkortet er 225/255 og jeg har da 235/265.

Jeg har zito wp111 felger, men jeg trenger ikke tuv til akkurat det merket. Så lenge jeg har tuv til min bil (e90) i korrekt innpress og dimensjon så er ting på stell. Var derfor jeg ikke skrev merket felger, men det hadde vært fin info å ha med uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender du e-post til 30 forskjellige vegvesenstasjoner så får du 30 ulike svar tilbake. Har godkjent forskjellig bredde hos SVV selv og informasjonen jeg fikk var stikk motsatt av det du har fått ivertfall.

Har du forskjellig dekkdim i vognkortet er du ivertfall komt langt, men personelig hadde jeg bare montert på originalfelga for visning, og heller bytta til 225/255 neste gang du skal ha nye dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg godkjente mine måtte jeg ha dokument med delenummer på felgene, et, felgbredde og dekkdim fra BMW Norge. Etter ei lang runde med bavaria og bmw norge fikk jeg ordna papir, men selv da fikk jeg tilslengt under visning at det kun ble godkjent på "nåde" siden Bilstein senkesettet jeg godkjente naturligvis hadde de originale 15" felgene som referanse... (som om bilstein hadde ramsa opp hver eneste felgkombinasjon mulig til e36....)

For all del prøv, og har du en god dialog med SVV der du bor er det mulighet for at det går igjennom. Jeg synest derimot det var for mye styr hos mitt lokale SVV ivertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...