Gå til innhold

Når kommer nye 6 sylinder motorer på 4-serie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi vurderer en 4-serie GC da vi mener det er på tide med en skikkelig motor denne gangen, om det blir diesel eller bensin finner vi ut av senere.

Så vi har sett på N57 som er på 258hk og N55 på 306. Men det vi lurer på er om det er noen her som vet når de nye motorene kommer i 4-serien. 3-serie har jo allerede fått den B58 motoren på 326 hk. BMW forhandleren kunne/ville ikke fortelle hva som skjer fremover så det er kjekt hvis noen av dere vet noe  :)

Føler det blir dumt å gå for gamle motorer hvis det kommer noen nye veldig snart. 

Skrevet

I følge denne oversikten kommer 440i med B58 03/16. Står ingenting om diesel da dette er en amerikansk oversikt, men jeg vil anta det er samtidig.

Skrevet

Nå kan det være litt annerledes i Europa, men mest sannsynlig vil det være et sted i nærheten.

Skrevet

Vent nå endelig til den nye B58 motoren kommer, denne blir en del bedre og får forbedret drivstofføkonomi i tillegg til at den er kruttsterk i akselerasjonen. Slik ting ser ut til å bli fremover så ville jeg nok ha valgt bensin fremfor diesel ja, for ikke å glemme godlyden og godfølelsen en sånn motor gir i en 4-serie. Når du først skal ha skikkelig motor så ville jeg gjort det ordentlig ;)

Skrevet

Vent nå endelig til den nye B58 motoren kommer, denne blir en del bedre og får forbedret drivstofføkonomi i tillegg til at den er kruttsterk i akselerasjonen. Slik ting ser ut til å bli fremover så ville jeg nok ha valgt bensin fremfor diesel ja, for ikke å glemme godlyden og godfølelsen en sånn motor gir i en 4-serie. Når du først skal ha skikkelig motor så ville jeg gjort det ordentlig ;)

Det fristet svært med B58 motoren men da det var så kraftig prisdifferanse og 258 dieselhester er mer enn nok så ble det diesel i denne omgang. Takk for synspunktet ditt uansett 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...