Basse Lusk Skrevet September 11, 2015 Share Skrevet September 11, 2015 Hva om jeg svarte deg "hei jeg fikk hellakkert min bil og den andre bilen jeg har hjemme på forsikringen når naboungen kasta stein på vinduet"....altså....det er MIN erfaring.... hvordan kan den være relevant til deg, din skade, og ditt forsikringsselskap? Kan faktisk være veldig nyttig å vite hva andre har fått gjennomslag for hos sitt forsikringsselskap. Man gir seg ikke like lett på avslag når man vet at naboen nettopp fikk dekket en lignende skade. Peak reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet September 11, 2015 Forfatter Share Skrevet September 11, 2015 Jeg har nå vært i prat med forsikringsselskapet og fått oppklart at de kun dekker den siden som er oppripet, jeg var svært sikker på nettopp det som fasit, mén om det hadde vært slik "Basse lusk" referer til, ville jeg nok jobbet litt hardere for å få mer dekt av forsikringen. Før eventuell lakkering blir hele bilen kjørt igjennom en rimelig grov polering (anbefalt av lakkerer) for og se om skadene kan løses på dette viset, da slipper jeg og bruke forsikringen i det hele tatt og igjen slipper bonustap og egenandel kostnaden på 4000,-., dersom skadene viser seg og forsvinne.... "Grovpoleringen" koster meg kun 3500,-. Fordelen med overnevnte er at jeg slipper og lakkere begge sider bilen dersom bilen blir bra etter en god polering. Grunnen til at jeg da ville ha ønsket og lakkere begge sider av bilen er fordi bilen generelt er i helt OK lakk tilstand, så å ha en perfekt side av bilen mot en mindre bra må i mine øyne se litt rart ut(?) og kanskje folk tenker at bilen har vært med skadet enn den opprinnelig var? Uanset, "før bilder" er tatt. Har time hos detailer den 18. oppdaterer tråden da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet September 11, 2015 Forfatter Share Skrevet September 11, 2015 Må si meg enig med J.K. Dagens medlemmer gjør ikke noe annet enn å være spydig. Er ikke verre enn å bare la vær å skrive. Klikk dere ut av tråden. Har samme sak på bilen min, bare skjedd i utlandet. Følger med. Kjedelig dette her og værre er det sikkert utenlands, har du vært i snakk med forsikringsselskapet ditt ennå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet September 14, 2015 Share Skrevet September 14, 2015 Ikke helt samme type skade, men ble påkjørt bakfra for noen år siden. Måtte ha ny fanger, en lykt og endepotte. Var da i dialog med forsikringsselskapet om å få ha bilen på et nærliggende oppretter verksted. Etter mye om og men godtok de at jeg fikk velge verksted selv. Bilen ble levert på dette verkstedet, som hadde egen takstmann som tok seg av skadetaksering. Det endte med at hele bakpartiet ble lakkert, selvom det igrunn bare var nødvendig å montere ny fanger. Var også såpass heldig at jeg hadde ettermontert m fanger forran, derfor gikk taksmann utifra at det var m fanger bak også. Så endte opp med m fanger bak og lakering av hele bakdelen. Fikk vite at de valgte å gjøre dette siden bilen var grønnfarget og da var det vist veldig enkelt å se fargeforskjell. Peak reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet September 14, 2015 Share Skrevet September 14, 2015 Kjedelig dette her og værre er det sikkert utenlands, har du vært i snakk med forsikringsselskapet ditt ennå?Tar lengre tid ihvertfall. Har ventet snart i 2 måneder og har ikke fått noe svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet September 21, 2015 Forfatter Share Skrevet September 21, 2015 Fikk foresten bilen igjen over helgen, resultatet ble fantastisk, utrolig nok har de klart og få bort alt som var av riper og urenheter. Strålende fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå