Henrik Energy Olsen Skrevet September 13, 2015 Share Skrevet September 13, 2015 Hei, jeg og en kamerat driver og vurderer drifting bygg av en E34 touring, foreløpig er den orginal med en m50b20 motor. vi skal først prøve og bygge med den motoren, det som skal gjøres er jo da bur,stoler,belter etc.. motor skal plukkes fra hverandre og overhales med litt gromdeler (noen som har tips til hvordan deler vi burde bruke?) blir turbo så klart og vet flere har klart og få 290hk ut av disse og at det holder. understell skal bygges om litt men er ikke helt klart hva vi skal gjøre med det enda. samtidig som jeg kommer til og legge ut bilder av prosjektet underveis kommer jeg nok til og spørre om tips kanskje ideer hvis vi står litt fast. første spørsmålet mitt er vel om E34 sedan bur kan brukes i touring. da blir det isåfall bur ifra : pedersen racing (noen erfaringer med bur derifra?) håper på og ha bilen klar om ca 1 år. begge 2 jobber fult så blir jo ikke veldig mye tid til dette men det skal bli ferdig og vi satser på og møte på rudskogen i ferdig bil neste år her er ihvertfall noen bilder av bilen før vi starter (har ikke kantfelgene lenger) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet September 13, 2015 Share Skrevet September 13, 2015 følger med her! Henrik Energy Olsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet September 14, 2015 Share Skrevet September 14, 2015 tøft prosjekt! kossn farge e det på biln? Henrik Energy Olsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet September 14, 2015 Share Skrevet September 14, 2015 Kan bli bra detta Men vil ikkje 290 hk bli litt lite? Og koffor ikkje M50B25? Meir krefte å henta i ein 2,5, men da veit du vel Henrik Energy Olsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Energy Olsen Skrevet September 15, 2015 Forfatter Share Skrevet September 15, 2015 tøft prosjekt! kossn farge e det på biln? husker ikke sånn i farta hva fargen heter men den skal lakkeres eller plastidippes i en annen farge, er litt usikre på om vi skal ha kunn 1 farge på den (svart/blå) eller om vi skal bruke 2 delt. har hvert på tanken med hvit og rød cammo men tiden vil vise hva det blir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Energy Olsen Skrevet September 15, 2015 Forfatter Share Skrevet September 15, 2015 Kan bli bra detta Men vil ikkje 290 hk bli litt lite? Og koffor ikkje M50B25? Meir krefte å henta i ein 2,5, men da veit du vel vi skal prøve med 290 hk i starten bare for og bli litt vandt til drifting. har jo hatt det my morro langs veiene her i norge, men ikke mye erfaring med banekjøring. vi kommer til og få tak i en 3,5 v8 eller da evt M50B25, kommer til og bygge opp til vi er fornøyde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet September 15, 2015 Share Skrevet September 15, 2015 (endret) ikke mening å skyte hull iballongen din, men 260hk til å drifte med i en e34 tror jeg nok blir i minste laget, de bila er "jønn tunge" det er begrensa hva man får herja med en si f,eks 3,6 m5 som har 315 hk. bare sånn til å sammenligne med men kul touring med kule hjul da Endret September 15, 2015 av stig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Energy Olsen Skrevet September 15, 2015 Forfatter Share Skrevet September 15, 2015 ikke mening å skyte hull iballongen din, men 260hk til å drifte med i en e34 tror jeg nok blir i minste laget, de bila er "jønn tunge" det er begrensa hva man får herja med en si f,eks 3,6 m5 som har 315 hk. bare sånn til å sammenligne med men kul touring med kule hjul da ja til og kjøre aktiv drifting med ja men vi gidder ikke kaste inn en 3,6 m5 som trimmes opp til 500hk fks for også reise på gatebil med 1 gang i året nå i starten blir den sånn vi har planlagt det skal nok bli no mere futt i den etterhverdt, skal bygge enda en e34 når denne er ferdig sånn som vi vil ha den og ender nok opp med 450-500hk til slutt. men når man er vandt til og kjøre 150hk også setter ut på bane med 450-500hk så tror jeg det blir litt voldsomt men forstår godt hva du mener med at den er tung, kan bare ikke huske og ha sett e34 touring som drifting bil egentlig fult mulig det er no prosjekter rundt om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 16, 2015 Share Skrevet September 16, 2015 Tøft prosjekt, følger Henrik Energy Olsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet September 16, 2015 Share Skrevet September 16, 2015 Eg skjønna tankegangen din, men eg trur at "dei fleste" klara fint å håndtera 450-500hk på bana. Spesielt i ein tung E34 touring. Ein trenge jo ikkje å køyra som ein galning i da sekundet ein forlata depoet, men heller ta eit par rolige runda (både heima om da går, og på bana) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 16, 2015 Share Skrevet September 16, 2015 Hoho! En ribba 540 touring, eller med fult skinn slik som min, kan du ha sidelengs i evigheter, hadde i 3dje gir rundt hele rudskogen så det er null problem, du trenger ikke hydraulisk brekk en gang. Stikk innom tråden min å titt, eventuelt liffi her inne, han har en ribba 540 på 1360kg med hydraulisk brekk. Bare jeg brukte 14 hjul på rudskogen med fult interiør og en ekstra passasjer. Tror liffi brulte 30 hjul eller noe. Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Energy Olsen Skrevet September 16, 2015 Forfatter Share Skrevet September 16, 2015 Hoho! En ribba 540 touring, eller med fult skinn slik som min, kan du ha sidelengs i evigheter, hadde i 3dje gir rundt hele rudskogen så det er null problem, du trenger ikke hydraulisk brekk en gang. Stikk innom tråden min å titt, eventuelt liffi her inne, han har en ribba 540 på 1360kg med hydraulisk brekk. Bare jeg brukte 14 hjul på rudskogen med fult interiør og en ekstra passasjer. Tror liffi brulte 30 hjul eller noe. Sent fra min SM-G920F via Tapata ja husker ikke hva vekta på e34'n er men vet det er mulig og få den ut med 290 turbo hester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Energy Olsen Skrevet September 16, 2015 Forfatter Share Skrevet September 16, 2015 liten oppdatering da det egentlig ikke er noe og oppdatere. vi har ikke funnet ett verksted vi kan bruke, men vi har kommet frem til at det blir m5 bakstilling med polly foringer, M50b20 turbo motor og mest sansynlig m5 forstilling. dekk blir mest sansynlig vis 215"35"18". har 4 forsellige felger til bilen og skal hente 1 sett til på lørdag mest sansynlig vis, ellers er det fortsatt ikke ribbet inv eller gjort noen flere endringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Energy Olsen Skrevet September 16, 2015 Forfatter Share Skrevet September 16, 2015 tøft prosjekt! kossn farge e det på biln? sjekka hva slags farge det var idag arktisgrau - metallic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet September 17, 2015 Share Skrevet September 17, 2015 kult samme som min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå