Mariuse34 Skrevet September 20, 2015 Forfatter Share Skrevet September 20, 2015 Når jeg fikset dette sist så var noen av bruddene litt gjemt inni føringe mot taket. Måtte dra de ut, forlenge og skjøte. Nå funker alt utmerket, bare drit at noen fant ut at de skulle stjele bakviskeren Får du feilkode på kam-sensor kan det også bety veivsensor så vidt jeg har skjønt. Greit å bytte begge samtidig Eksoslekkasjen kan jeg nesten garantere kommer i skjøt mellom manifold og mellomrør. Har hatt dette på samtlige av mine Bmw'er (tilogmed syvern) og her er det bare å bytte pakning og ha på masse eksospasta. I verste fall kjører du dobbelpakning vis det har "svidd" seg en vei ut. Da har jeg byttet kamsensor. Fikk tak i en billig via Saltkjelen, og byttet. Sletttet feilkoden og bilen startet opp og går som en drøm. Girkassen girer mye mykere, den vil kickdowne riktig igjen og akselerasjonen under 3000 rpm er en helt annen historie. Føles som jeg har funnet 30hk. Setter bakluken på "hold" et par dager. Prioriterer eksoslekkasjen først. Er dessuten en kneppe lyd fra forstillingen når jeg vrir på rattet når bilen står stille med motoren igang. Og Den vibrerer en del under kraftig oppbremsing. Julianv reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet September 20, 2015 Forfatter Share Skrevet September 20, 2015 Hva slags diagnoseprogram har du brukt? Dersom E39en din er en ekte 1999-modell, så har du en M52B25TU-motor. Den har to - 2- kamakselsensorer og en veivakselsensor. Stemmer det. "ekte" 1999 modell med dobbel vanos osv. Jeg byttet den "lengste" av dem og alle feilkoder er borte. Tar den andre iløpet av de neste dagene. Bruker Mobilscan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet September 20, 2015 Forfatter Share Skrevet September 20, 2015 Eksoslekkasjen kan jeg nesten garantere kommer i skjøt mellom manifold og mellomrør. Har hatt dette på samtlige av mine Bmw'er (tilogmed syvern) og her er det bare å bytte pakning og ha på masse eksospasta. I verste fall kjører du dobbelpakning vis det har "svidd" seg en vei ut. Dette høres veldig riktig ut! Kommer meg under bilen i morgen. Er en klirrelyd fra under frontsetene når den står på tomgang og. Er litt småtteri å ta på bilen, men veldig mye hyggeskruting må jeg si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet September 20, 2015 Forfatter Share Skrevet September 20, 2015 Du kan fint bytte pærer i instrumentpanelet. Det er snakk om radiodisplayet altså. Bare ta det ut og skru det fra hverandre med andre ord? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 20, 2015 Share Skrevet September 20, 2015 Oops. Det forstod ikke jeg... Da vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet September 20, 2015 Share Skrevet September 20, 2015 Veivhusventilasjonsfilter er vell heller ingen dum idé å bytte samt gå over slanger til denne. Returer til peilerøret går også tett etterhvert. Merker det fort viss bunn eller toppdekselpakningen begynner å lekke. Angående risting i bremsene så kan det være casterstag foringene. E39 er latterlig ømfintlig på dårlige foringer forran. Jeg byttet skiver først da jeg trodde det var kast i de, men heller mot dårlige foringer nå. Selv etter godkjent pkk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet September 20, 2015 Forfatter Share Skrevet September 20, 2015 (endret) Veivhusventilasjonsfilter er vell heller ingen dum idé å bytte samt gå over slanger til denne. Returer til peilerøret går også tett etterhvert. Merker det fort viss bunn eller toppdekselpakningen begynner å lekke. Angående risting i bremsene så kan det være casterstag foringene. E39 er latterlig ømfintlig på dårlige foringer forran. Jeg byttet skiver først da jeg trodde det var kast i de, men heller mot dårlige foringer nå. Selv etter godkjent pkk. Ja, tenkte å se nærmere på det i morgen. Prioriterer eksos og så forestilling. Bilen var på forestillingskontroll i sommer og da ble det byttet et endeledd ifølge selger. Veivhusventilasjon skal være byttet til forsterket utgave. Kompis så på oljerør da jeg byttet kamsensor og det så lovende ut Den knekker også på tomgang når jeg vrir på rattet og på litt ujevnt underlag. Forrige eier trodde tårnlager var modent for utskifting. Sjekket ift radiodisplayet. Det er 12 pærer bak visstnok. Slår meg som rart at alle 12 skal ha gått samtidig. Forresten. Tusen takk for alle innspill og hjelp. Jeg har det utrolig gøy med at man kan kjøpe så vanvittig mye bil for så lite penger. Kjørt bilen 150 km idag og det har vært helt konge! Endret September 20, 2015 av Mariuse34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 21, 2015 Share Skrevet September 21, 2015 Ang display skal det være en sikring inni/bakpå langs ledningene. Denne går til lyset i display. Sjekket opp i dette for vår E39 har sort display, men her funket lyset fant jeg ut. Defekt navi-enhet som jeg sa tidligere. Google litt på "E39 black display problem" så finner du en guide. Vibrering ved nedbremsing er garantert casterstag eller skiver. Gode gjengangere på E39. Vis det ikke forsvinner med bytte av dette står nav for tur. Men begynn med å sjekke caster-foringene og er de defekt anbefaler jeg virkelig poly-foringer. Holder mange år og er enkel å montere. Kjøpte selv "tomme" casterstag for enklere montering. Godt å høre at kam-sensor var løsningen Blir god bil dette til slutt, kjempegøy med bil som har gått langt. Har planer om å kjøre 740i'en til graven, passerte 250k km i går og den durer avgårde som om den var ny enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet September 21, 2015 Share Skrevet September 21, 2015 Casterstag foringene er forresten på tilbud hos gs nå. Litt over 900,- Hos koed koster de 366,- per side. De har både lilla og sorte polyforinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 21, 2015 Share Skrevet September 21, 2015 QWT har disse billig og. Betalte 650 for begge mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet September 21, 2015 Forfatter Share Skrevet September 21, 2015 Sjekker opp sikringer til anlegget idag! Bilen vibrerer mest under oppbremsing på motorvei. Lite å merke til det på vanlig bykjøring etc. Skal få sett på det, men hvis jeg bytter casterstag så tipper jeg at jeg kombinerer det med å bytte tårnlager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 21, 2015 Share Skrevet September 21, 2015 Kjennes risting i bil eller i pedal? Vis pedal kjennes det i ratt og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet September 21, 2015 Forfatter Share Skrevet September 21, 2015 Pedal og ratt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 21, 2015 Share Skrevet September 21, 2015 Da er det nok bremseskiver Med casterstag merker man i ratt/bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet September 21, 2015 Forfatter Share Skrevet September 21, 2015 Da er det nok bremseskiver Med casterstag merker man i ratt/bil. Det er som om rattat drar en halv cm opp og ned når jeg bremser om du skjønner. Jeg må holde rattet rolig. Uansett, takk! Julianv reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå