sondre Skrevet September 16, 2015 Skrevet September 16, 2015 Har en '02 e39 touring hvor det på bakluken er en utfordring eller 2... 1. Noe som har vært lenge er at viskeren på bakluka ikke virker, noen sier at den har "grodd" fast, tips til å få den løs/demontere, ev hva bør byttes? 2. Et problem som er større (plager meg mer) er at vinduet i bakluke ikke lenger vil åpne seg, noen ide om hva det kan være og hva jeg kan gjøre?
Sammyen Skrevet September 16, 2015 Skrevet September 16, 2015 Har du sjekket for kabelbrudd? Gjenganger på Touring Sent from USS Enterprise
sondre Skrevet September 17, 2015 Forfatter Skrevet September 17, 2015 Har ikke sjekket for kabelbrudd, hvor er det bruddet som regel oppstår?
Otis Skrevet September 17, 2015 Skrevet September 17, 2015 Rett ved siden av hengse, på høyre side spesielt. Men venstre er i teorien like utsatt.
sondre Skrevet September 26, 2015 Forfatter Skrevet September 26, 2015 Oppdatering: Problemet med at baklukevinduet ikke vil åpne seg gjør jo at jeg ikke kommer videre med bytte av viskeraksel. Jeg har demonter begge plastdekslene ved hengslet til bakluken, begge kablene ser bra ut, ingen synlig slitasje på isolasjon rundt kablene. Nå kan jeg ikke se selve kablene da det er surret beskyttende teip el. lign rundt, men ser ingen skader der. Siden jeg ikke får opp bakluken, kommer jeg ikke til for å måle strøm heller, er ikke veldig fristet til å begynne å løsne tapen/beskyttelsen rundt kablene ved baklukehengslene. Sikringene ser også bra ut. Noen tips til hvordan jeg skal få åpnet vinduet i bakluke, er ingen reaksjon når jeg trykker på knappen på vinduet. Finnes det noen innvending "Nødåpning" til vinduet?
sondre Skrevet September 26, 2015 Forfatter Skrevet September 26, 2015 Fant denne på Bimmerfest: "The lever is actually beneath the trim. The trim cannot be removed properly unless the window (touring) is open. Therefore, if your window won't open, you're screwed! I was forced to bore an exploratory hole in the trim, beneath the drop down tool tray. Hopefully, If I have done this right, pictures are attached. I will explain: Picture 1 is a view of the general area. the lid is up and the hole on the RHS is the tool tray hinge hole. The hole on the LHS was bored by me, the centre being precisely 105 mm from the left hand edge of the hingle hole. Picture 2 is a close up of the new inspection hole. The dark mass on the RHS is black plastic and is the lock mechanism (I think). The band running top to bottom on the LHS is the lever. This is a strong sheet metal strip running from the actuator rod (hidden), to the lock mechanism (hidden). Simply insert a sizeable screwdriver on the RHS of the lever and push it leftwards. It's slow and heavy to move, presumably because of the gearing in the actuator. But suddenly, pop, the window opens. If any body is crazy enough to repeat this procedure, remember, you can always drill a smaller hole, just enough to get the driver in and feel for the lever. Less of a mess than I caused and it is hidden under the toolbox. Now, you may be wondering why I took a drill to my BMW, just to open the window. Well, last MOT (UK mandatory test), while checking the car, I found the rear wiper was seized. Frantic repair job prior to test as I knew it would probably fail on that. When the window is closed, there is no opportunity to repair. While the weather is good, I decided to tackle the issue, as I know the wiper will fail again pretty soon. I don't want to be throwing money at a problem with a test deadline in sight, so that is why I did this now. I can now source some replacement parts at my leisure. By the way, the cause of the window failure was the microswitch button assembly. I was able to find that out after opening the window and without removing the trim. Thanks for all your interest and replies. Let me know if this isn't clear." Så jeg får vel prøve det ved anledning. http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=365399
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå