ESER Skrevet September 17, 2015 Skrevet September 17, 2015 Kjørte min 08 318d i en del vann i dag og merket jeg fikk litt vannplaning. Rett etterpå fikk jeg nasse gule lamper i instrumentet. Kan disse komme direkte av vannplaning? Se bilde. Blir ikke borte etter jeg stopper motor.
ESER Skrevet September 17, 2015 Forfatter Skrevet September 17, 2015 I tillegg til bildene vises også punkteringsindikatoren i den nederste skjermen hvis jeg blar et hakk til.
Anathema Skrevet September 17, 2015 Skrevet September 17, 2015 Vannplaning betyr bare at hjulene mister kontakt med asfalten. Altså nedsatt friksjon, tilsvarende å kjøre på våt is. Så nei, det er ikke mulig at utslag på varsellampene kan komme direkte av vannplaning. Men kjøring i mye vann kan jo føre til flere ting - vanninntrengning i elektrisk anlegg kan gi alle mulige feil.
ESER Skrevet September 17, 2015 Forfatter Skrevet September 17, 2015 Ok. Kom på en annen ting. Bilen var hos BMW man og tirs pga registerkjede bytte. Når jeg hentet bilen igjen så trakk den ganske voldsomt mot høyre og rattet sto skjeivt. Uten at mekanikeren kunne skjønne hvorfor det hadde skjedd. Har hatt den på 4-hjulskontroll nå i dag og fikk slettet feilen, uten at jeg fikk noe greie på hva det var. Men kanskje det var fordi styringa var helt på "jordet"?
Sammyen Skrevet September 17, 2015 Skrevet September 17, 2015 Hmm, hørtest merkeligt ut. Bilen forandrer seg ikkje sånn uten grunn. Fekk du sjå resultatet av hjulstillingen før han justerte? Sent from USS Enterprise
ogee1 Skrevet September 17, 2015 Skrevet September 17, 2015 Jeg fikk lignende feil da rattvinkelsensoren min mistet kalibreringen i forbindelse med softwareoppdatering.
ESER Skrevet September 17, 2015 Forfatter Skrevet September 17, 2015 Ja, det var ganske heftig feil spissing blant annet. Men jeg så bare superfort på arket. Men hvorfor den ble slik er jo en gåte.. Så jeg lurer også på om feilmeldingene mine skyldes rattvinkelsensoren, og at jeg fikk dem rett etter en liten vannplaning bare var tilfeldig. Som sagt så sto rattet betydelig feil, og den trakk kraftig til høyre..
warg Skrevet September 18, 2015 Skrevet September 18, 2015 Ja, viss hjulstillingen er av vil du få denne feilkoden. Har funnet dette ut på egenhånd da jeg lekte meg med camber bak på min e90. Feilen vil slette seg selv med en gang hjulstillingen er ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå