Chris00000 Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 Heisann ☺ Jeg har en bmw e34 525I m50b25. Jeg kunne tenke meg og bytte motor til en m52b28 men usikker på hva som trengs fra hvilken bil
E.C. Skrevet Oktober 3, 2015 Skrevet Oktober 3, 2015 Hvorfor skal du gidde det? M50B25NV er noen av de mest solide motorene og ytelsesøkningen sammenlignet med M52B28 er ikke de rare greiene. Med mindre du tenker å bytte til M50-innsug og noen andre kammer i samme slengen.
MrBrum Skrevet Oktober 3, 2015 Skrevet Oktober 3, 2015 Dette er et stort prosjekt. Bilen skal være veldig spesiell synes jeg, før jeg hadde startet på dette. M52 motoren er enkel vanos og har annet ledningsnett, sensorer og hjerne. Du trenger også EWS, tenningslås, ring og nøkler fra samme bilen som hjernen kommer fra. Hvordan det blir med elektronikken i resten av bilen er jeg usikker på selv. Aldri gjort dette. Tror også du kan få trøbbel med e36 bunnpanne.
Eirik Viste Skrevet Oktober 3, 2015 Skrevet Oktober 3, 2015 (endret) Hei. Jeg skal i gang med ganske lik ombygging. Min bil er originalt en 1992 520. Men det er montert M5 bakstilling med 540 diff, 328 kasse og 540 bremser framme. Forrige eier planla 2.5 turbo med 500 hk, men måtte flytte. Jeg skal bruke bunnpannen med oljepick-up og motorfester fra E34 motoren. Så skal jeg bruke alle utvendige deler fra en E34 2.5 vanos motor som bl.a eksosmanifoiler, ledningsnett, sensorer, innsug med dyser og hjerne. Toppdeksel og. Dette passer rett over på M52B28 motoren. Det er mulig jeg må gjøre et par forandringer, men husker ikke nå. Jeg solgte en 2.8 motor til en kar som gjorde samme jobben på en E36. Siden du har nonvanos motor kan ikke du gjøre det samme. Bunnpannen med oljepick-up bytter du likt. Mange bruker veiv fra 2.8 motoren for å stroke 2.5 NV til 2.8. Men det drar fort på seg en del utgifter. Dette er en fordel å gjøre hvis toppen likevel må av. Hadde du solgt din motor og fått atk i en defekt 2.8 vanos motor hadde det vært det enkleste og billigste. Hilsen Eirik. Endret Oktober 3, 2015 av Eirik Viste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå