toratl Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 2010 Bmw x6 Ingen lys i instrumentene. Ingen varsel lamper lyser. Ingen bevegelse i visere. Har sjekket alle sikringer. Skrudde ut instrumentet og sjekket kontakta bak.
lagunilla Skrevet September 21, 2015 Skrevet September 21, 2015 Sjekk moduler i hjulbrønnen bak. Hadde samme feil på en annen bil i samme generasjon der det var vannlekkasje pga tette kanaler i takluka.
toratl Skrevet September 21, 2015 Forfatter Skrevet September 21, 2015 Bmw mekanikkere sier bytt instrument. Det er rundt 10k. Ingen lekkasje , tørt og fint i hjul brønn. Diagnose på instrument?
toratl Skrevet September 21, 2015 Forfatter Skrevet September 21, 2015 Kan ett brukt instrument brukes? Jeg vet det må programeres.
quandt1960 Skrevet September 21, 2015 Skrevet September 21, 2015 Bmw mekanikkere sier bytt instrument. Det er rundt 10k. Ingen lekkasje , tørt og fint i hjul brønn. Diagnose på instrument? Ja via den "hemmelige" menyen så kjører du en selvtest av instrumentcluster. Det er rimelig likt på alle BMWr. Den tester alle dioder og funksjoner av Instrument cluster. Hvis noe ikke fungerer på disse er det like greit å bytte til ny eller brukt, om du da ikke er ekspert på elektronikk og kan feilsøke internt i det selv. Jeg tror det må kodes hvis du kjøper brukt
awt Skrevet September 21, 2015 Skrevet September 21, 2015 Du kan benytte brukt instrument, men det må kodes, i tillegg til at en chip må loddes over for at kilometerstand skal stemme uten problemer. quandt1960 reagerte på dette 1
John90 Skrevet September 22, 2015 Skrevet September 22, 2015 Hadde samme problem på en e61. Instrumentpanel virket helt dødt. Flyttet over til et annet eg hadde for hand og da virket det. Endte opp med og levere bilen på bmw for og bytte instrumentpanel. Mener det kom på ca 11.000. Kan bytte til brukt instrumentpanel ja, men bmw tok ikke på seg koding av brukt panel. Kan være greit med en kvittering fra bmw for og bevise km.stand ved salg også. Selv om dette kan hentes ut flere plasser i bilen av bmw.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå