Daniel. Skrevet September 27, 2015 Share Skrevet September 27, 2015 Nå når jeg skulle parkere bilen sist jeg hadde vært ute med den, så lå jeg merke til at hver gang jeg fullt rattutslag til venstre, eller det kommer rett før jeg har fullt rattutslag, så smalt det fra ett eller annet. Var ikke akkurat så høyt smell, men nok til at du hørte det. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive lyden riktig.. Smell, klunk, dunk eller hva faen.. Men det virket som det skjedde hver gang jeg svingte mot venstre, men ikke mot høyre, tror jeg. Det første jeg tenkte på var at en fjær var knekt og/eller fjæren drev å flyttet på seg. Mens FredrikE24 her på forumet tenker bærekule. Noen som har noe ideér? Er en '94 520i som har gått 270K om det har noe å si. (Ja, jeg er elendig på å forklare ting). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet September 27, 2015 Share Skrevet September 27, 2015 Sjekk hjelpeforing til styresnekke og sjekk at styresnekke sitter godt tilskudd. Har en tendens å løsne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 27, 2015 Forfatter Share Skrevet September 27, 2015 Sjekk hjelpeforing til styresnekke og sjekk at styresnekke sitter godt tilskudd. Har en tendens å løsne. Han jeg kjøpte bilen av sa han hadde strammet styresnekken litt, men kunne godt strammes litt til. "Sliter" også med at denne bilen er tyngre på rattet enn min andre E34. Men kan snekken lage en slik lyd da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet September 28, 2015 Share Skrevet September 28, 2015 Ja den kan lage slik lyd viss den er løs. Men den sporer en del i tillegg isåfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 28, 2015 Forfatter Share Skrevet September 28, 2015 (endret) Hmm... Vanskelig å stramme den? Og er det det som gjør at den er tyngre på rattet også? Endret September 28, 2015 av DanielStance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet September 28, 2015 Share Skrevet September 28, 2015 Nei. Den sitter i 3 bolter med muttere. Viss den er tung på rattet er snekka strammet for mye. Lagrene i dempertårnet kan også forårsake tung styring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 28, 2015 Forfatter Share Skrevet September 28, 2015 Hvordan skal den strammes/løsne da? Og hvordan sjekker man når det er riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet September 28, 2015 Share Skrevet September 28, 2015 Du finner viss du søker i Google "stramme styresnekke E34". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 29, 2015 Forfatter Share Skrevet September 29, 2015 (endret) Hmm tja.. Vet ikke helt om jeg forstod ALT. Men det er jo ikke så mye dødgang, men som sagt den er litt tung på rattet. Men hvordan kan det være snekken som lager den lyden da? Hvis det ikke er mye dødgang. Endret September 29, 2015 av DanielStance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet September 29, 2015 Share Skrevet September 29, 2015 sjekk om tårnlager er ok. hadde samme feil, da var tårnlagrene helt gåen. byttet de og styringen ble niiice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 29, 2015 Forfatter Share Skrevet September 29, 2015 sjekk om tårnlager er ok. hadde samme feil, da var tårnlagrene helt gåen. byttet de og styringen ble niiice Lagde de lyd også, eller var det kun tung styring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 1, 2015 Share Skrevet Oktober 1, 2015 lagde lyd ja. knirking og man hørte at enden på fjæren "glapp over" så man hørte ett lite dunk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2015 Da "håper" jeg at det er problemet.. Kanskje jeg skal benytte anledningen til å montere senkesett når jeg først må demontere det. Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå