bjorneoen Skrevet September 30, 2015 Share Skrevet September 30, 2015 Hei! Har en E34 525i 1988 modell med M20B25 motor. Er det mulig å få denne bilen godkjent med M60B40 motor som jeg har liggende? Bytter selvfølgelig over bremser og annet fra 540 delebilen. Kan dette bli lovlig, eller er det umulig å få godkjent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 30, 2015 Share Skrevet September 30, 2015 Så lenge du har papirer på hvor motoren kommer fra burde det ikke by på så mye problem. Det er en god del tråder her inne som omhandler ombygging og godkjenning, så om du leter litt blir du nok klokere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet September 30, 2015 Forfatter Share Skrevet September 30, 2015 Så lenge du har papirer på hvor motoren kommer fra burde det ikke by på så mye problem. Det er en god del tråder her inne som omhandler ombygging og godkjenning, så om du leter litt blir du nok klokere. Okei takk skal sjekke litt! Har papirer på en 540ia delebil stasjonsvogn som jeg har med M60B40 motor i god stand men selve bilen er i litt dårlig forfatning så har lyst til å bruke 525 sedan karosseriet og bytte motor og annet som trengs over Men 525 girkassa passer vel sikkert ikke over på 540 motoren? Vet den ikke tåler det, men får vel ikke skrudd det sammen heller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Oktober 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2015 Noen som kan bekrefte/avkrefte om 525 girkassen Getrag 260 passer M60B40 motoren eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe30is Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 den passer ikke. kun v8 kasse passer på v8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Oktober 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2015 den passer ikke. kun v8 kasse passer på v8. Okei, takk! Hva heter manuell kassen som passer V8 a? Getrag 420? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe30is Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 ja det er vel 6 trinns kassa. kan også bruke 5 trinns fra m60b30, usikker på hva den heter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 Hei! Har en E34 525i 1988 modell med M20B25 motor. Er det mulig å få denne bilen godkjent med M60B40 motor som jeg har liggende? Bytter selvfølgelig over bremser og annet fra 540 delebilen. Kan dette bli lovlig, eller er det umulig å få godkjent? En utfordring er om du har nok nyttelast etter at bilen er ombygd. Jeg har en E34 original M50B20. Den er det satt på M5 bakstilling med 540 diffbrems, M3 kasse og 540 bremser framme. Forrige eier planla 2.5 turbomotor. Jeg veide bilen og hadde bare 325 kg nyttelast med 1/4 tank som bilen er nå. Jeg ville og sette inn 4 liter V8 motor og manuell kasse, men får altfor lite nyttelast. Så har skrinlagt dette. Ofte veier bilen mer enn det står i vognkortet og da har du enda mindre vekt å gå på ved 540 ombygging. Anbefaler deg å veie bilen først og finne ut hvor mye nyttelast du har til rådighet. Det er forskjellig praksis ute hos BT rundt om i landet, så det kan være det går i ditt nærområde. Men i Stavanger er de nøye på akselvekter og tiillatt totalvekt. Hilsen Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå