Gå til innhold

BMW E34 525 M20 til 540 v8?


bjorneoen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en E34 525i 1988 modell med M20B25 motor.

Er det mulig å få denne bilen godkjent med M60B40 motor som jeg har liggende?

Bytter selvfølgelig over bremser og annet fra 540 delebilen.

 

Kan dette bli lovlig, eller er det umulig å få godkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har papirer på hvor motoren kommer fra burde det ikke by på så mye problem. Det er en god del tråder her inne som omhandler ombygging og godkjenning, så om du leter litt blir du nok klokere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har papirer på hvor motoren kommer fra burde det ikke by på så mye problem. Det er en god del tråder her inne som omhandler ombygging og godkjenning, så om du leter litt blir du nok klokere. :)

Okei takk :) skal sjekke litt! Har papirer på en 540ia delebil stasjonsvogn som jeg har med M60B40 motor i god stand men selve bilen er i litt dårlig forfatning så har lyst til å bruke 525 sedan karosseriet og bytte motor og annet som trengs over :)

Men 525 girkassa passer vel sikkert ikke over på 540 motoren? Vet den ikke tåler det, men får vel ikke skrudd det sammen heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har en E34 525i 1988 modell med M20B25 motor.

Er det mulig å få denne bilen godkjent med M60B40 motor som jeg har liggende?

Bytter selvfølgelig over bremser og annet fra 540 delebilen.

 

Kan dette bli lovlig, eller er det umulig å få godkjent?

En utfordring er om du har nok nyttelast etter at bilen er ombygd. Jeg har en E34 original M50B20. Den er det satt på M5 bakstilling med 540 diffbrems, M3 kasse og 540 bremser framme. Forrige eier planla 2.5 turbomotor. Jeg veide bilen og hadde bare 325 kg nyttelast med 1/4 tank som bilen er nå. Jeg ville og sette inn 4 liter V8 motor og manuell kasse, men får altfor lite nyttelast. Så har skrinlagt dette. Ofte veier bilen mer enn det står i vognkortet og da har du enda mindre vekt å gå på ved 540 ombygging. Anbefaler deg å veie bilen først og finne ut hvor mye nyttelast du har til rådighet.

 

Det er forskjellig praksis ute hos BT rundt om i landet, så det kan være det går i ditt nærområde. Men i Stavanger er de nøye på akselvekter og tiillatt totalvekt.

 

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...