BMWnorge Skrevet September 30, 2015 Share Skrevet September 30, 2015 Noen som har en prosedyre på bytte av dørruter på e92? Eventuelt har en manual for disse bilene å sende meg? Må på med ruter uten toning grunnet eu-kontroll.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 1, 2015 Share Skrevet Oktober 1, 2015 (endret) Det er ganske omfattende å ta ut alt fra ISTA mht vinduer. Trenger du hele jobben eller bare for å ta ut ruta feks? Og hvilken årsmodell er det? Endret Oktober 1, 2015 av Otis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Oktober 1, 2015 Share Skrevet Oktober 1, 2015 Kan og se på http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e92/320i_n43_coupe/2_repair_instructions/51__body_equipment_(coupe)/32__front_manually_operated_windows/1_ra__adjusting_left_or_right_front_door_window_glass/page_1882/ generelt så finner du det 2 Repair Instructions > 51 Body Equipment > 31 Front and Rear Window eller best under 32 Front Manually Operated Windows Finner en del info der som vil hjelpe deg, google BMW Workshop Manuals så finner du din modell under E92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 1, 2015 Share Skrevet Oktober 1, 2015 (endret) Det som er drit med å bytte ruter er jo at du må punktere fuktsperra i dørene for å komme til vindusmekanismen. Blir fort litervis med vann i dørken om det ikke er helt dett der. Endret Oktober 1, 2015 av StigJ quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWnorge Skrevet Oktober 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2015 Takker for svar! Hensikten var å montere ruter uten toning under eu-kontroll. Er film som er lakt av firma på vinduene nå. Fikk 2er feil på det.. Får kjøpt brukte ruter for 1000.- kr stykket så det vil kanskje lønne seg i forhold til å ta av film og legge på ny etter hver eu-kontroll (eventuelt om man blir stoppet). Om det er mye jobb + må punktere fuktsperre må jeg vurdere dette. Er en 2009 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 1, 2015 Share Skrevet Oktober 1, 2015 Det letteste er jo å være lovlig, men det er jo et kjedelig svar.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 1, 2015 Share Skrevet Oktober 1, 2015 Jeg vil anta at det ikke er så veldig ulikt å ta ut ruta på en E92 i forhold til Z4. Her har du en DIY jeg laget da jeg måtte bytte vindusheismekanismen. http://bimmers.no/topic/788428-diy-bytte-vindusheismekanisme-p%C3%A5-engelsk/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Oktober 1, 2015 Share Skrevet Oktober 1, 2015 Som StigJ skriver, det er ganske likt på alle BMWr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjukas Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 Noen som har en prosedyre på bytte av dørruter på e92? Eventuelt har en manual for disse bilene å sende meg? Må på med ruter uten toning grunnet eu-kontroll.. Jeg får stadig opp reklame for disse: http://www.solarplexius.se/ Kunne det vært en ide? Kanskje noen her har testet det ut? Det bør i hvertfall være enkelt å montere/demontere ved ulike kontroller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 (endret) Ikke akkurat en god idé å ha på rammeløse dører eller sideruter fremme man kjører opp og ned Endret Oktober 2, 2015 av StigJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå