Gå til innhold

DanielStance's E34 Sedan


Daniel.
 Share

Anbefalte innlegg

Du fikser nok det og ganske greit så lenge du vet forskjell på en pipe og en spiker ;) bak er det bare tre muttere i toppen og en på bunn av demper så er hele skiten ute ( sitter gjerne litt på hylsen nede då)

Og forran må bare løsne mutterne i topp (under panser) og det tynne (klikke/stabilisator-staget) og kanskje noe mer så kan du bøye ut hele beinet under skjermen også ta d derfra.. ELLER du kan løsne tre bolter på undersiden av den "platen" foten står på og ta ut hele beinet.. Siste er som oftest det beste..

Husker ikke helt hva du må løsne forran men er ikke så mye.. Du får nok alt gjort på en helg med en jekk og en tjommie litt verktøy ;)

(Regner da med noen turer på biltema og litt gloser og få**skap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel vekk med hattehylle bak?

Men har ikke så lyst å begynne på denne jobben ute her jeg bor, fordi det er ikke så god plass til det pluss er mange andre som bor her. Knekker jeg en bolt eller må kjøpe noe nye deler så blir det litt teit å la den stå midt på en plass. :P Ikke meldt så bra vær heller :P Får se hva som skjer, men burde i grunn ha fått gjort det rimelig kjapt, fordi tårnlagrene fremme trenger å bli skiftet.

 

Skulle virkelig hatt en garasje! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hattehyllen bak må ut hvis ikke du kommer til bak høytalerdekslene (lenge siden eg har rotet baki der no[emoji14] )

Ut med seteputen, den drar du opp i front og trekker ut så er det noen muttere som holder seteryggen så må den løftes, er en krok på toppen der. Så trekker du bare ut hattehyllen..det hele tar gjerne ti minutter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau... Skulle kjøre bilen i dag, neida.. Sentrallås funket ikke, prøvde å starte bilen null reaksjon fra motor. Alt av interiør lys var veldig svakt. Eneste reaksjonen jeg fikk var div lamper i instrumentpanel (de som kommer når man skal starte), og at drivstoffmåler, turtallsmåler og en til måler sakte steg oppover. Men som sagt null reaksjon fra motor. Startkabler hjalp ikke heller..

 

Må vel ha nytt batteri da. Snålt at bilen startet helt fint forrige uke, for så å være dau nå. Får ikke låst opp bakdørene heller.. Enda mer penger ut vinduet :DD

 

 

Jaja, god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh ja.. Men er ikke så kaldt her enda.. Bare regner og blåser noe jævlig.....

 

Ble "tvunget" av min mor til å kjøre Yarisen hennes.. Aldri igjen sier jeg bare.. Den var ikke noe gøy å kjøre hahaha..

 

Er spent på om jeg får opp bakdørene uten strøm.. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakluken får jeg opp ja, men låsen er treig som fy og sitter seg fast hele tiden. Nøkkelen også.

 

De aller fleste E34 har batteri under baksetet på høyre siden. Resten har i motorrom. Tror det kun er de tidlige modellene.

 

E39 var vel første med å få i bagasjerom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...