Gå til innhold

Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.


 Share

Anbefalte innlegg

det var en plank og fin m5 ja :) kjører du med den nå på vinteren?

 

 

som sagt, det kommer helt ann på hvor gærnt man blir xD

du har vel tatt litt av, virker sånn på de bildene jeg har fått av deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil du har :) Det gjør seg alltid med polering, har selv hatt bil hos Lyssand på os, men har etterhvert gått til innkjøp av mer og mer produkter og maskiner selv.

Om du er på utkikk etter Swissvax voks, har jeg kanskje noen som kan være interessant for deg, har blant annet Bmw´s egen Blau Weiss. Så bare og gi en lyd om det kan være noe:)

 

Har forresten en kamerat som har en omtrent helt identisk bil som deg, men den er orginal. Står for tiden til vinterlagring også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje billigere? :P det er øye som ser! xD

kommer helt ann på hvor gærn du blir det! :P har allerede brukt over 15k på alt ustyret mitt og jeg syns jeg har LITE! xD

Her er det snakk om et basic kit, med kun det som er nødvendig :P Får lage tråd på DCN og få hjelp til handleliste

det var en plank og fin m5 ja :) kjører du med den nå på vinteren?

Takker. Nå har vi hatt lang og varm høst i Bergen, så uten salting og drit ble sommersesongen veldig lang. Det liker vi. Den står på lagringshjul nå, som er smale M5 reps, med noen brukte Hakka R2, slik at jeg får flyttet den rundt til verksted, detailer og mitt eget verksted osv. Ellers furter jeg rundt i en e-golf. Skal ærlig innrømme at jeg var ute og lekte litt, den ene dagen det snødde. Før brøyting og salting, så klart. Haha

Flott bil du har :) Det gjør seg alltid med polering, har selv hatt bil hos Lyssand på os, men har etterhvert gått til innkjøp av mer og mer produkter og maskiner selv.

Om du er på utkikk etter Swissvax voks, har jeg kanskje noen som kan være interessant for deg, har blant annet Bmw´s egen Blau Weiss. Så bare og gi en lyd om det kan være noe:)

Har forresten en kamerat som har en omtrent helt identisk bil som deg, men den er orginal. Står for tiden til vinterlagring også.

Takk for det! Høres ut som kameraten din har god smak :) Jeg fant ut at jeg ikke ville ha en original en som bruksbil, da jeg hadde vært livredd for å bruke den, pluss at jeg hadde fått angst av å se kilometerstanden stige. Men lurer på å kjøpe original E92 M3 om et par år, på siden.

Ellers kan det godt være jeg kontakter deg angående voks.

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Jeg har jo basic stuff :D HT, polerings maskin, produkter til vask/polering/forsegling. Putter til polerings maskinen og mf kluter [emoji12]

Men der igjen så hadde jeg ikke en dritt før jeg handla alt inn derfor det ble dyrt. HAr også skum kanon og diverse avfettinger osv [emoji12]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker M5!

 

Er det lagd tråd på DCN av detaileren?

 

Swissvax er bare å anbefale. Ei krukke Concorso som jeg bruker holder nok i 5+ år på min bil. Og jeg vokser del. Legger alltid to lag  på bilen når jeg vokser. Men her skal det og bør det legges ultratynt så man ikke sløser produkt, herav to lag så man ikke misser en flekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Jeg har jo basic stuff :D HT, polerings maskin, produkter til vask/polering/forsegling. Putter til polerings maskinen og mf kluter [emoji12]

Men der igjen så hadde jeg ikke en dritt før jeg handla alt inn derfor det ble dyrt. HAr også skum kanon og diverse avfettinger osv [emoji12]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, jeg kjøper nok litt og litt :P Må ha råd til husleie og mat også. Hehe.

Nydlig m5, drømmebil deluxe! :-)

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Takk for det :) Kan ikke si jeg angrer på kjøpet. Var litt småplukk, men sånn er det alltid og jeg fikk den til god pris, utenom sesongen.

Ser ut som detailingen ble bra ja :) 

Vanvittig pen farge på M5'en. Kan ikke jeg få kjøpe den? haha. Eller du kan bygge meg en kjapt og gale :lol:

 

Haha. Billigere for begge om vi bare møter hverandre og tar en tur, av og til :) Men detailing gjorde seg, ja!

Lekker M5!

 

Er det lagd tråd på DCN av detaileren?

 

Swissvax er bare å anbefale. Ei krukke Concorso som jeg bruker holder nok i 5+ år på min bil. Og jeg vokser del. Legger alltid to lag  på bilen når jeg vokser. Men her skal det og bør det legges ultratynt så man ikke sløser produkt, herav to lag så man ikke misser en flekk.

 

Takker og takk for tips :) Er den voksen jeg har lurt litt på. Hvor lenge pleier voksen å ligge? Sånn om du bare spyler av og dropper avfetting. Evt. 1:20 Surfex HD på våt bil?

Så vidt jeg vet (eller kan finne), så er det ikke laget tråd på DCN. Vet ikke om han er medlem der, heller. Men jeg utlyste først jobben der. Kun en i et nabofylke som kunne ta jobben, men det ble alt for langt vekk. Hehe.

for en fantastisk flott bil :D blå e39 m5, blir ikkje mye bedre enn det ;D

Takk skal du ha! Var svak for blåfargen på forrige bilen, så fant ut at jeg måtte ha en fin blåfarge igjen :) Fristet også litt med rød, men der satt damen foten ned. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfex 1:20 er veldig sterk blanding om bilen ikke er veldig skitten, og vil nok slite mye på voksen. Jeg bruker ca. 1:40 om voksen henger greit enda. Prickbort later til å være snill mot voks og brukes ublandet, men det vet dere sikkert :)

 

Hvilken voks ble brukt?

kanskje jeg skal gå ned til 1:40 :o

fusso light coat! ^^ hvis det var min du tenkte på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prickbort har jeg mange flasker av, men de fleste hadde dårlig spraytut, så har ikke giddet å styre med dem så alt for ofte. Har ikke brukt de siden jeg hadde forrige bilen :P Bestilte en sprayflaske hos bilnerden i går også, satser på den er bedre. Ellers sa detaileren at jeg kunne vanne ut Surfex HD til 1:50 nå.

Han brukte SV Shield

edit: Sitat: "Ble brukt Swiswax Shield på bilen, da den inneholder mye PTFE (teflon) som er godt motstandsdyktig mot all driten som er på Bergensveiene."

Han sa blueweiss var god, men litt mindre holdbarhet, og at concorse hadde litt mer glans, men mistet beadingeffekten raskere. Dette ift Shield. :P

Det måtte selvfølgelig begynne å legge seg snø på veiene nå :( Nå når bilen ikke kan brukes. Var nettopp på butikken i E-Golfen og det gjorde litt vondt i sjelen. Prøvde en håndbrekksladd med E-brekk, men det var jo helt patetisk og både meg og damen brøt ut i latter :P

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shield skal være veldig bra også.

Concorso kan holde lenge ved å unngå heftig Prickbortbruk. Har hatt beskyttelse på store deler av bilen etter en vinter med masse salt og djævelskap. Dog ikke på nedre deler av bilen.

Legger normalt sett voks før 17.mai, vasker relativt ofte da men stortsett med surfex (1:20-40)frem til nytt lag mot sen sommeren. Nytt lag med Concorso da, og en voksing før vinteren slår inn.

Prøver vintervoks i år, fra Fusso. Spent på hvordan den holder

Vil forøvrig for min del vurdere voksene fra Swissvax, Concorso>Shield>BlauWeiss. Var BW på bilen når jeg fikk den og holdt overraskende godt, men glansen på Concorso er ikke lett å slå.

Crystal Rock er rått forøvrig. Sykt holdbar til å være en carnauba voks, glans og beading fra en annen verden. Også lukter den fantastisk, enda bedre enn Concorso. Pappa har den, brukt i kanskje fire år. Brukt tre-fire ganger årlig på hans bil (F11), samt at både min,bror sin bil og mamma sin polo har fått behandlinger. Allikevel er det masse igjen. Legg tynt så holder det i årevis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Thundercoil changed the title to Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...