Gå til innhold

Hjelp til kjøp av gaming laptop.


TheMaa
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, er på jakt etter en gaming PC igjen etter at min stasjonære gikk til dundas.

Nå som jeg er litt her og der trenger jeg "desverre" en bærbar.

Hva anbefaler folk av bærbare gaming pc-er? Trenger ikke å være noen versting, bare den fortsatt kan dra spill etter 4-5 år så er jeg fornøyd.

Prisklasse maks: 15k

Har sett på noen:

https://www.komplett.no/product/848708/pc-nettbrett/brbar-pc/pc-er/asus-g751jt-173-full-hd-matt-g-sync#reviews

https://www.komplett.no/product/835624/pc-nettbrett/brbar-pc/pc-er/msi-gt72-173-full-hd

Eller holder en til 10-12k?

https://www.komplett.no/product/847527/pc-nettbrett/brbar-pc/pc-er/msi-ge72-173-full-hd

Den skal brukes til gaming og daglig pc.

Takker for alle svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du vil ha laptop til gaming? :P Du kommer til å angre før eller siden. Får bygget deg en god og stabil stasjonær for den summen.

Kjøpte bl.a. en Asus ROG 17" laptop til ca 18K. Funket greit nok i et år eller halvannet. Først røk harddisken, så begynte den å overopphete seg og bråkte som F. Måtte åpne den og bytte kjølepasta på CPU og GPU. Og da må hele driten demonteres.

Etter nøyaktig 2 år, så ga Asus faen i komme med nye drivere til noe som helst. Nye spill fikk patch etter patch, men f.eks. skjermkort fikk ikke nye drivere. Den ble mao rimelig kjapt utdatert og spill ble køddete og hakkete, tearing, lag osv., selv om delene fortsatt enkelt hadde drevet spillene med riktige drivere. Det er også svært liten mulighet for oppgraderinger. CPU, RAM og HDD/SSD/SSHD er jo noenlunde greit nok, men ikke hovedkort og f.eks. skjermkort. Skjermkort fant jeg 2 stk som kunne moddes til å passe, men måtte da smelte det gamle ut og lodde det nye inn. Ikke var de så mye bedre heller. Etter 3,5 år hadde jeg Frankensteinet den en del ganger og da gadd jeg ikke mer og gikk tilbake til selvbygget stasjonær igjen :P laptopen virket bare knirkefritt for spill i Ca et år, og da med lite krevende spill som WoW gamle CS o.l.

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du vil ha laptop til gaming? :P Du kommer til å angre før eller siden. Får bygget deg en god og stabil stasjonær for den summen.

Kjøpte bl.a. en Asus ROG 17" laptop til ca 18K. Funket greit nok i et år eller halvannet. Først røk harddisken, så begynte den å overopphete seg og bråkte som F. Måtte åpne den og bytte kjølepasta på CPU og GPU. Og da må hele driten demonteres.

Etter nøyaktig 2 år, så ga Asus faen i komme med nye drivere til noe som helst. Nye spill fikk patch etter patch, men f.eks. skjermkort fikk ikke nye drivere. Den ble mao rimelig kjapt utdatert og spill ble køddete og hakkete, tearing, lag osv., selv om delene fortsatt enkelt hadde drevet spillene med riktige drivere. Det er også svært liten mulighet for oppgraderinger. CPU, RAM og HDD/SSD/SSHD er jo noenlunde greit nok, men ikke hovedkort og f.eks. skjermkort. Skjermkort fant jeg 2 stk som kunne moddes til å passe, men måtte da smelte det gamle ut og lodde det nye inn. Ikke var de så mye bedre heller. Etter 3,5 år hadde jeg Frankensteinet den en del ganger og da gadd jeg ikke mer og gikk tilbake til selvbygget stasjonær igjen :P laptopen virket bare knirkefritt for spill i Ca et år, og da med lite krevende spill som WoW gamle CS o.l.

Må desverre nesten gå for laptop, hadde det vært opp til meg hadde jeg lett bygd egen stasjonær. Men noen her i huset mener en stasjonær blir for stor og skulle gjerne hatt en jeg lett kan flytte på(får jo det i stasjonær også men..)

Har ingen kjennskap til Asus, men har en kompis som har en MSI (ett par år gammel?) Og han er fornøyd med den. Kosta vel 12k når han kjøpte den.

Jeg kommer nok til å gå for en stasjonær i framtiden, men akkurat nå trenger jeg en bærbar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "gaminglaptop" nr. 2 fra Multicom nå. Nåværende er 3-4 år og "still going strong". Den kostet rundt 30.000 ny, suger strøm og bråker som en mindre støvsuger når den belastes maksimalt. Har hatt den oppe 10 ganger for å støvsuge, og batteriet begynner nå å hangle skikkelig. Men den duger fortsatt  :)

 

Får mye igjen for pengene hos Multicom. Sjekk ut disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Multicom Kunshan maskin, og er rimelig fornøyd med den. Min er dog en "billig" variant. Eneste jeg synst med disse maskinene er at de virker litt "billig". Er jo bare Multicom som gjør ferdig skjelletet som er levert av clevo. Finner alle multicom-maskinene igjen der.

Har ikke den siste der litt slapt grafikk-kort? (860M 2GB.)

Asus sine gaming-laptoper skal være bra, samme med MSI.

Får jo desktop-kort i laptoper nå (GPU), men da er vel kanskje prisen for høy.

Edit: Ja, må opp i 25K for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...