Gå til innhold

Dab og Bluetooth

Anbefalte innlegg

Et spørsmål her jeg har lurt lenge på.
Har X5 E70 med den "gamle" typen iDrive ( den med bare et stort hjul ).

Har ikke Dab radio og kan heller ikke spille av musikk fra f.eks telefon igjennom Bluetooth.

Det er Bluetooth for handsfree oppsett, men ikke for avspilling av musikk.

Sååå....

Er det mulig å legge opp en slik Bluetooth for musikkavspilling og legge til Dab I bilen ?

Er dette mulig og få til ?  Og evt. blir det veeeeeldig dyrt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er mulig, men ikke ved hjelp av originale produkter (med mindre du bytter til CIC iDrive).

Vedr. DAB vil jeg anbefale Kufatec Fistune, da denne oppfører seg som originalt på CCC (din iDrive).

Vedr. bluetooth har jeg ikke så mye erfaring, men Kufatec og Dension har løsninger her.

Ellers står det litt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har CCC i min 2004 E87. Der spiller jeg musikk fra telefonen gjennom en sak fra Belkin som plugges i aux-kontakten. Denne tar 12V fra sigarettenneren. Koster 5-600 kroner og er den løsningen jeg har funnet som gir mest for pengene. Skal se om jeg finner en link i kveld.

Obs! Musikken må da styres på mobilen, det kommer ikke noe opp på iDrive.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så veldig mye jobb, men litt er det jo. I tillegg er det jo ikke gratis akkurat.

DAB er ikke enkelt i bilen til konen heller, men man kan montere combox, som igjen gir bluetooth-avspilling. Vil igjen råde til å lese gjennom tråden jeg linket til, i tillegg står det endel her om combox og CIC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner lignende løsninger med samme funksjonalitet til en mye lavere pris ogee1. :)

Det er sant. Men jeg prøvde først to forskjellige billige fra eBay som kutta ut eller begynte å støye, så tredje forsøket ble et merke jeg hadde hørt om før. :-)

Vet du om noe billig som har ordentlig kvalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...