Gå til innhold

Hvor mye oljeforbruk med tett veivhusventilasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor mye olje er det vanlig å bruke hvis man har tett veivhusventilasjon? Hadde oljeskift for en drøy uke siden, og oljenivået har allerede blitt veldig lavt. Så lavt at jeg får oljelampe når jeg skrur av bilen. Kan dette være pga. veivhusventilasjonen alene? Kan sikkert være noe pakninger eller noe sånt også, men å gå fra maksimum til minimum på en liten uke (250-350 km tror jeg) virker veldig mye.. Eller burde jeg begynne å se etter ny motor?  ](*,) Har ikke fått noen andre faretegn..

Er en 1999 520i med M52b20tu.

Endret av Gabz
Skrevet

Enkelt å sjekke VHV er tett da.

Bare ta av lokket til oljepåfyllingen, er det meget svakt vakuum eller du ikke kjenner noe, er det OK.

Alt annet er feil.

Skrevet

Ja, leste akkurat om den "testen". Skal prøve etterpå :) Men er det normalt med såå mye bruk om den eventuelt er tett? 

Skrevet

Kan fort bli en del da ja, men igjen. Det er ikke sikker det er så mye forbruk heller da. Da må man veie oljen og litt mer nøyaktig.

Skrevet

Anbefales ikke å kjøre med, plutselig må du bytte samtlige pakninger på motor og det er dyrt. Pakning koster jo ikke mange kronene på mekonomen osv. Lån heller av venner/familie vis du absolutt må kjøre med den :)

Skrevet (endret)

Sjekket opp på Koed, kom fort på 2500 kroner i deler :shock: Må nesten låne igjen da, ja..

Bruker denne hver dag og er ganske avhengig av den, så..

Endret av Gabz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...