Gå til innhold

F30/F31/F34 (3-serie) og F32/F33/F36 (4-serie) - tråden


icodden
 Share

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke den meste aktive tråden på Bimmers dette her, men bruker den i stedet for å opprette en egen tråd.

Vurderer litt en 12-modell F30 320d med i underkant av 100 000km på tellerverket. Selv om det er en aldrende bil (rart og tenke på at F30 er 10år) gjør jo kmstand at det er grei bil mtp. på maskinskadeforsikring til IF. Men blir litt i stuss på sevicer som jeg jo vil være sikker på at skal være på stell slik at man ikke får trøbbel om maskinskadeforsikringa må brukes.

Bilen har ikke utfylt servicehefte digitalt så man har ikke de grønne "ok" som viser at alt er på stell, men oljeskift er gjort hvert andre år og med under 20 000km mellom hvert oljeskift. Luftfilter og dieselfilter er kun skiftet engang på 54 000 km (i august 2017, ved tredje oljeskift).

I håndboken til bilen står det at luftfilter og oljefilter skal byttes på hvert andre oljeskift. Så i utgangspunktet virker det som dette er gjort for sjeldent.

Men jeg ser at på kvittering fra service og oljeskift nummer 2, som er gjort på et BMW verksted, er det oppført at luft og dieselfilter ikke skal byttes før på tredje oljeskift om 2år/30 000km.

Så jeg blir litt i stuss på hva som er riktig mtp. intervaller for luftfilter og dieselfilter. Tenkte å sjekke med et BMW verksted hva de sier, men greit å lufte problemstillingen her også.

 

 image.png.89241b5f72ebe0c09069d3bd1fa429fa.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterer litt selv her. Hørte med Sulland i Trondheim og de var ganske klare på at det var annenhvert oljeskift.

Men sjekket også newtis og ut i fra det som står blir jeg litt usikker om man kommer unna med det om skiftet er gjort innen 60 000km:

image.png.ee4408a1260a27078a3d49d47aa2015a.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...