Clevion Skrevet November 6, 2015 Skrevet November 6, 2015 Hva er forskjellen på en 525d LCI med/uten DPF delete? Hvordan kan jeg sjekke om min bil f.eks har fått DPF delete? Ganske sikker på at min ikke har det, da den ikke ryker noen ting og eksosen som kommer ut bak faktisk lukter godt.
Patrickors Skrevet November 8, 2015 Skrevet November 8, 2015 Skal ikke se hel vekk fra at det er turbo som begynner å bli sliten. Følg med oljeforbruk. Jeg byttet min på 80.000km.
MH434 Skrevet November 8, 2015 Forfatter Skrevet November 8, 2015 Det kan godt være mulig, får bare følge med fremover... Mye koster det for turbo bytte, hvis en gjør jobben sjøl?
Otis Skrevet November 8, 2015 Skrevet November 8, 2015 Hva er forskjellen på en 525d LCI med/uten DPF delete? Hvordan kan jeg sjekke om min bil f.eks har fått DPF delete? Ganske sikker på at min ikke har det, da den ikke ryker noen ting og eksosen som kommer ut bak faktisk lukter godt. Om det du sier stemmer, så er nok DPF der. Man kjenner det nok greit på lukta, at DPF er borte. Regner også med at man kan se sot i eksosrøret innvendig. Du kan også gå under bilen og se om det er borte.
quandt1960 Skrevet November 9, 2015 Skrevet November 9, 2015 Ta et hvitt A4 ark og få noen til å holde det til eksospotten. Så gir du litt på, om arket er helt svart har du ikke DPF. Med DPF er ikke arket så veldig svart. Motor bør være driftsvarm
Clevion Skrevet November 10, 2015 Skrevet November 10, 2015 Skal ikke se hel vekk fra at det er turbo som begynner å bli sliten. Følg med oljeforbruk. Jeg byttet min på 80.000km. Min har rulla 145k nå, fortsatt original turbo, og den lever så godt den kan, men de kan jo være forskjell på turboer. Otis, da er nok DPF der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå