quandt1960 Skrevet Oktober 26, 2015 Skrevet Oktober 26, 2015 Er det noen som kan legge merke til at indre høyre baklykt lyser litt svakere enn høyre indrelykt? Kan ikke huske å ha lagt merke til det før nå, noen som vet om det skal være slik? Har ikke skrudd på de selv tidligere men de nederste lysstrekene virker å være LED lys slik blinklyset, de andre konvensjonelle pærer. Er det noen som gidder å sjekke sin og evt. ta bilde? Legger ut bilde av min litt senere idag.
Reef89 Skrevet Oktober 26, 2015 Skrevet Oktober 26, 2015 Google is your friend... https://www.google.no/search?q=E91+Lci+backlight&es_sm=122&biw=1280&bih=631&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIlYuY0K_gyAIVgSwsCh3OGwML
ahj Skrevet Oktober 26, 2015 Skrevet Oktober 26, 2015 (endret) Er det noen som kan legge merke til at indre høyre baklykt lyser litt svakere enn høyre indrelykt? Kan ikke huske å ha lagt merke til det før nå, noen som vet om det skal være slik? Har ikke skrudd på de selv tidligere men de nederste lysstrekene virker å være LED lys slik blinklyset, de andre konvensjonelle pærer. Er det noen som gidder å sjekke sin og evt. ta bilde? Legger ut bilde av min litt senere idag. Vi hadde det sånn på vår E91 LCI også, bare på venstre side. Etter mye om og men hvor mekanikerne mente at det hjalp å bytte tåkelyspæra, det er jo LED striper så det fungerte ikke bra, så ble lykta byttet på deres regning. Og ja, de skal lyse like mye. Endret Oktober 26, 2015 av ahj
quandt1960 Skrevet Oktober 26, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2015 Google is your friend... https://www.google.no/search?q=E91+Lci+backlight&es_sm=122&biw=1280&bih=631&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIlYuY0K_gyAIVgSwsCh3OGwML Takk for tips men det har jeg seff prøvd uten at det sa meg så mye
quandt1960 Skrevet Oktober 26, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2015 Vi hadde det sånn på vår E91 LCI også, bare på venstre side. Etter mye om og men hvor mekanikerne mente at det hjalp å bytte tåkelyspæra, det er jo LED striper så det fungerte ikke bra, så ble lykta byttet på deres regning. Og ja, de skal lyse like mye. Ja mener jeg også. Det var en aksjon på baklyktene på LCI modellene da de lakk vann helt i begynnelsen så min har fått montert nye av BMW i 2009. La først merke til de nylig og kan ikke erindre at det var slik før. Det kan hende en diode har gjort sitt, må nesten åpne og se inni
ahj Skrevet Oktober 27, 2015 Skrevet Oktober 27, 2015 Ja mener jeg også. Det var en aksjon på baklyktene på LCI modellene da de lakk vann helt i begynnelsen så min har fått montert nye av BMW i 2009. La først merke til de nylig og kan ikke erindre at det var slik før. Det kan hende en diode har gjort sitt, må nesten åpne og se inni Jeg sjekket diode når det skjedde på vår, ikke noe galt. Den lykta lyste bare mindre enn resten. Etter bytte var alt fint igjen quandt1960 reagerte på dette 1
quandt1960 Skrevet Oktober 27, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2015 Jeg sjekket diode når det skjedde på vår, ikke noe galt. Den lykta lyste bare mindre enn resten. Etter bytte var alt fint igjen Hmm ok så rart. Det kjipe er jo at den indre lykten koster 1900 kroner
ahj Skrevet Oktober 28, 2015 Skrevet Oktober 28, 2015 Hmm ok så rart. Det kjipe er jo at den indre lykten koster 1900 kroner Jeg fikk det på reklamasjon hvis jeg husker riktig, jeg hadde vært innom dem 4 ganger uten at de klarte og fikse det. Så jeg sa bare nok er nok, ny lykt må til.
quandt1960 Skrevet Oktober 28, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2015 Har åpnet og sjekket kretsen, klarer ikke finne noe som skulle tilsi at det er noe gale med LED eller kretskortet. Ingen irr eller annen korrosjon og det virker fint og tørt. Eneste jeg da mistenker er feil jordingspotensiale via bakluke til karrosseriet. Skal prøve å få målt dette. Har ikke vært borti før at LED skifter lysintensitet, bare at de ryker og ikke lyser lenger.
ahj Skrevet Oktober 28, 2015 Skrevet Oktober 28, 2015 Ja, akkurat sånn det var på vår også bare på venstrelykta på bakluka.
quandt1960 Skrevet Oktober 28, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2015 Har målt litt mer, tenkt litt og kommet fram til en ting. Bytte alle de vanlige pærene. Tror det skaper feil motstand i kretsen da de er en del av hele kretsen fra minus til jord. Tror det er indre korrosjon i de vanlige pærene som forårsaker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå