Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo

Vet det er mange her inne som kan dette med dekkbredde, ET og senk i forhold til hverandre.

Per nå så er bilen godkjent senket 32 cm fra nav til skjermkant foran og 33 cm bak. Bilen blir skrudd ned 20 mm til sommeren foran. Bak vet jeg det går fint men lurer på om det vil gå med 9.5 ET 30-35 foran da felgene jeg vil ha ikke lages i 8.5.

Hva anbefales av dekkbredde foran og bak? Kommer ikke til å kjøre grisesenk. Men pen moderat senk. Vil heller ikke voldsomt med dekkstrekk men litt er greit.

Kom med innspill

Skrevet

Tror du må ha spacer fremme, og sikkert litt dekkstrekk :P  

Selv hadde jeg 9,5" på alle 4, alle 4 ET20. Da i 19" og med 225/35-40 på alle. Fikk senket overraskende mye foran, men bak skulle det vært litt høyere innpress.

Sist hadde jeg 9,5x19" ET35 bak, med 255/30-19. Det gikk stort sett greit, men subbet litt med folk i bilen, store humper, eller høyere fart inn i en sving.  

Skrevet

Jeg hadde 4x9.5" på min tidligere 328i.

Mener jeg hadde et25 fremme og et20 bak. Måtte ha såpass lavt et fremme får å gå klar coiloversene med felgen.

Hadde 215/35/18 toyo t1r på alle felgene. Slet igrunn ikke med subbing. Problemet var vell heller at bilen ble for lav. Ble også litt for mye strekk, syns det så noe halvskummelt ut(toyo dekk er smale)

Hadde heller gått får 215/40r18 eller 225/35r18 skulle jeg gjort det igjen. evnt noen dekk som var breiere i forhold til dimmensjonen.

På vinteren hadde jeg 225/40R18 piggfritt på samme felg oppsett. Da syns jeg bilen ble litt "styltete" da jeg ikke fikk senket nok pga subba samtidig som hjulene stakk langt ut.

Skal du ha 9.5" felger framme må du nok regne med en del strekk.

Skrevet

Søk etter FrodeD sin gamle E46 coupe facelift. Han hadde 9.5" på alle 4.

Har gjort det StigJ, men han kjørte på orginale dempere med senkefjærer. Da går nok det meste. Det blir litt annerledes med coilovers.... dessverre. Har så lyst på de felga ser du.

Skrevet (endret)

Jeg hadde 4x9.5" på min tidligere 328i.

Mener jeg hadde et25 fremme og et20 bak. Måtte ha såpass lavt et fremme får å gå klar coiloversene med felgen.

Hadde 215/35/18 toyo t1r på alle felgene. Slet igrunn ikke med subbing. Problemet var vell heller at bilen ble for lav. Ble også litt for mye strekk, syns det så noe halvskummelt ut(toyo dekk er smale)

Hadde heller gått får 215/40r18 eller 225/35r18 skulle jeg gjort det igjen. evnt noen dekk som var breiere i forhold til dimmensjonen.

På vinteren hadde jeg 225/40R18 piggfritt på samme felg oppsett. Da syns jeg bilen ble litt "styltete" da jeg ikke fikk senket nok pga subba samtidig som hjulene stakk langt ut.

Skal du ha 9.5" felger framme må du nok regne med en del strekk.

215/35 blir i overkant for min del. vil ikke ha så mye strekk. Må nok går for 225 i såfall. 

Endret av Slavearbeider'n

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...