Lifeasiknowit_bmw Skrevet Oktober 26, 2015 Share Skrevet Oktober 26, 2015 Jeg vil gjerne gjøre et "lite" løft på bilens utseende, og kjøpe nye sommerfelgene. Har sett meg ut TSW Bathurst Gunmetal 20". Vil gjerne ha run flat på de. Hvilken size skal jeg velge for å ikke øke rulleomkretsen såpass mye at akselerasjonen går ned? I tillegg skal jeg legge om nåværende sommerfelg til vinter. Sommerfelgene er nå BMW M felger 18" 18" Double Spoke Style 400M (M Sport wheels) - 18x8" ET34 225/45-18 front / 18x8.5" ET47 255/40-18 rear Som jeg trenger vinterdekk til. Forhandler snakket om - 235/40 på bakdekk og 225/45 på fordekk. Noen visdomsord rundt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 26, 2015 Share Skrevet Oktober 26, 2015 Hvor brede er sommerfelgene du har tenkt deg? Dekkdimensjonen bør være slik at rulleomkretsen er tilnærmet lik original rulleomkrets for bilen. Det var en noe merkelig anbefaling fra dekkforhandleren ang. vinterdekk. Her ville jeg nok heller hatt 225/45 på alle fire, eller 225/45 og 235/45. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Oktober 26, 2015 Share Skrevet Oktober 26, 2015 (endret) Som jeg trenger vinterdekk til. Forhandler snakket om - 235/40 på bakdekk og 225/45 på fordekk. Noen visdomsord rundt dette? Vel..da bør du ikke høre på forhandleren. Det forslaget du har fått der er det dummeste jeg har hørt noen gang. Jeg er enig med awt. Det han foreslår er fine dimensjoner. På sommerdekkene dine kan du velge samme bredde som du har nå, men da naturligvis med 35/30 profil foran/bak Endret Oktober 26, 2015 av Torek Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olenikolai Skrevet November 19, 2015 Share Skrevet November 19, 2015 Akkurat lagt på vinterdekk på mine 400M felger Gikk for 225/45 både foran og bak, ikke noe problem med strekk, ser knapt forskjell Lifeasiknowit_bmw reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 (endret) Og siden jeg er enig med svarene du har fått over både på vinter og sommerdekk, så må jeg skyte inn: Vil du virkelig ødelegge bilen din med 20" Runflat??? Kjørte F30 på lørdag med 17" Runflat. Til og med det sporet. Tør ikke tenke på hvordan 20" med så lav profil og stive sidevegger vil oppføre seg Runflat er både sporete, bråker mer, MYE tyngre og dyrere i innkjøp. Kjøp deg hellet et lappekit og en kompressor til å ha i bilen. Går det skikkelig gale har du sikkert mobiltelefon og veihjelp. Endret November 20, 2015 av StigJ Torek og Fahad reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Jeg hadde 19 med orginalt runflat på minF30. Sporet ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olenikolai Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Bare vent til dekkene blir litt slitte! Mamma kjører en X1 med 18" runflat, den går helt fint og rett frem så lenge dekket er nytt og fint, men etterhvert som dekket blir litt slitt sporer bilen mer og mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3Turbo1000 Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Jeg kjører Michelin Pilot Supersport på 20" sommer.Beste gatedekka jeg har hatt.RUN FLAT er ikke noe særlig i det hele tatt.Ville droppa det hvis du kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olenikolai Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Kjører også med Michelin PSS på 20" og er superfornøyd jeg også Dyre, men sitter godt og 0 sporing. Sliter mindre enn hva Continental ContiSportContact 3 og 5 gjorde på gamle bilen også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Jeg har kjørt på 19" PSS siden 2011 på Z4en vil ikke vurdere andre dekk ett eneste sekund. Slitesterke, sitter som bare det både ved gatekjøring og banekjøring. Gode egenskaper på vått føre. Alt i alt et perfekt dekk. Har 19" PSS fremme på MiNIen gså. Men på den sporer det litt. Men den blen tror jeg ikke takler 19". Så det blir 18" PSS på den til våren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 Har også PSS på TT'n, og det er som folk sier veldig gode dekk. Første gang jeg kjører på PSS, men definitivt ikke siste. Lifeasiknowit_bmw reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeasiknowit_bmw Skrevet Januar 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2016 Har kjøpt GS Raptor 19" med ContiVikingContact 6 til F30 nå. Dimmen er 245/40/R19 Passer også E92. Noen som har peil på anbefalt dekktrykk? Sliter litt med å finne riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå