Speedhunter Skrevet Oktober 27, 2015 Share Skrevet Oktober 27, 2015 (endret) Heisann, instrumentpanelet tok kveld i dag litt etter at jeg bytta til et større batteri, det eneste som kommer opp når jeg vrir på tenninga er airbaglampe, abs lampe (abs lampe slår seg av etter noen sekunder som normalt), ingen av målerne samt displayer funker. Alt av lys i panelet funker. Har sjekka sikringer men ingen er gåen. Hva kan det være? Regner med det må byttes speedometer.. På forhånd takk Endret Oktober 27, 2015 av RevCap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Oktober 27, 2015 Share Skrevet Oktober 27, 2015 Ble batteri polene byttet om? Jeg har lest om folk som har måttet bytte instrument panel. Men har også lest at det ble i orden når batteriet ble koblet fra en stund og så på igjen hos en. Stod nøkkelen i tenninga ved påkobling av batteri? Ble det koblet på noen nye ledning(er) før nytt batteri ble koblet til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speedhunter Skrevet Oktober 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2015 (endret) Polene ble ikke byttet om, tror nøkkelen stod i tenninga ja. Koblet bare av polene på det gamle batteriet, tok ut det gamle batteriet, heiv inn nytt batteri, koblet på polene på nytt batteri. Skulle da starte bilen etter jeg byttet til det nye batteriet, så ble speedometeret plutselig dødt rett etter oppstart. Endret Oktober 27, 2015 av RevCap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Oktober 27, 2015 Share Skrevet Oktober 27, 2015 Du kan jo forsøke å koble det av et par timer og koble på igjen etterpå. Men fjern nøkkelen før du kobler fra, og ikke sett den inn igjen før batteriet er påkoblet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speedhunter Skrevet Oktober 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2015 Skal prøve det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speedhunter Skrevet Oktober 28, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2015 Funker fortsatt ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 Kanskje et teit spørsmål, men har du sjekket over sikringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speedhunter Skrevet Oktober 30, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2015 Kanskje et teit spørsmål, men har du sjekket over sikringer? Ja selvfølgelig, det var det første jeg gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansErik Skrevet Oktober 30, 2015 Share Skrevet Oktober 30, 2015 Hvis du har tilgang til BMW diagnoseutstyr, så se om du får kontakt med speedometeret der. Det er ikke plug and play med et annet brukt speedometer hvis du tenker det. Det må kodes til bilen og synkes med lysmodul pga km-stand. Det er mulig å få til med BMW Scanner så vidt jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå