Gå til innhold

BMW 1980-1998 Ønsker kjøpt! - E24, E28, E30, E34, E36

Peak
 Share

Anbefalte innlegg

Har forsåvidt det, men det er jo så utrolig få til salgs, så jeg vil gjerne samle opp de forslagene jeg får.

Har du noe morsomt?

Hei. Jeg har et par E34 som kanskje kan være interessante for deg.

Har en E34 520i sedan som ble  fikset opp med tanke på turboprosjekt av en bekjent. Han måtte flytte og jeg kjøpte bilen. Det er en totalt overhalt M5 bakstilling med 540 diffbrems, 540 bremser framme, nye coilovers som ikke er for harde og omtrent alt byttet av foringer og stag. Bensin- og bremserør nye. Kanalene er fikset. Hele bilen unntatt taket ble lakkert for et par år siden. En del småbulker ble ikke rettet, men bilen er blank og fin. Husker ikke fargekoden nå, men sølvgrå og mørkere en f.eks arctic silber. Sort skikkinteriør og el.soltak. Flere helt nye shadowlinelister skal monteres.

Jeg tenkte å bygge om bilen til 540, men går ikke pga for lite totalvekt. Planen er å sette inn en M52B28 motor jeg har liggende med alt av ytre deler fra en M50B25 vanos. Motoren får da 220 hk+. Det er ZF 328 girkasse nå og tilpasset mellomaksling. Helt ny frontrute vil bli montert. M-tech sideskjørt og dørlister er planlagt å montere. Zender frontfanger, sideskjørt og bakfanger har jeg og liggende.

Det vil da bli en rimelig sprek E34 som sikkert kan sammenlignes med en 535, men lettere motor. Litt kjappere respons og mer turtallsvillig, men litt mindre dreiemoment. Firehjulskontroll er tatt, men senkesettet må godkjennes hos Biltilsynet. Tror at det er fra TA Technics. Jeg er veldig skeptisk til mange coilovers pga manglende komfort, men dette settet er fint å kjøre med. Dette settet kan ikke justeres veldig lavt. Mulig å montere vanlig understell og.Bilen må og EU-godkjennes før salg og motorbyttet er også greit å få godkjent. Har papirer på alt av deler, så det skal ikke være noe problem.

Hvis jeg ser at jeg ikke får betalt for bilen i forhold til gromdeler som planlegges benyttet har jeg og liggende alle deler til en nedskalert utgave som vil bli en del billigere. Sånn som understellet er nå så er bilen veldig tight og fin med kjempebra bremser. Det er nye skiver framme og bak med sportsklosser.

Jeg er i Østerrike hos min kone nå og er tilbake i Stavanger om ca 10 dager. Så har ingen bilder nå. Jeg bare lufter om denne bilen kan være av interesse.

Har og en original Individual E34 540i Touring med 6 trinns kasse og strøkent sportsinteriør. Daytonaviolet met. Men den bilen er lengre unna å bli ferdig og mye dyrere.

Dette er informasjon bare for å lufte om bilen kan være interessant for deg.

Hilsen Eirik.

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei, du skal ikke se bort i fra det, fortell meg gjerne litt mer på PM, original? Hva er eventuelt gjort av modifikasjoner?

Har en annonse på finn.no du kan kikke på :) kan sende deg link på pm, om du ikke orker og søke litt. ikke strøken men en bra eksemplar.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg fikk med en e32 735 fra 87 med liten mangellapp da jeg kjøpte en 535 her nylig, planen er egentlig å fixe den og selge den, men kan selge som den står også. usa import så skiller seg litt ut fra resten, bilen er såvidt jeg har sett bulkfri å bra for rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...